علی اصغر محمودی روز سه شنبه در همایشی به مناسبت چهلمین سالروز تصویب قانون کار در مجلس شورای اسلامی در ساری گفت: از دیگر اقدامات خوب دولت دوازدهم و یازدهم فقدان بداخلاقی در حق کارگران بود که دعوت شده ها به سفره تامین اجتماعی را بیرون نکرد.
وی تاکید کرد که انتظار از دولت این است که بدهی های اش را به تامین اجتماعی پرداخت کند تا این نهاد بتواند قانون همسان سازی را برای افراد تحت پوشش اجرا کند.
مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با انتقاد از انتظارات بیش از حد از تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد غیردولتی گفت: بزرگترین مشکل سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر بحث ناهمخوانی منابع مالی با هزینه ها است زیرا مصارف از منابع ما پیشی گرفته است.
محمودی افزود: در یک دهه گذشته 25 نفر کارگر به کفه ترازوی درآمدهای تامین اجتماعی پول واریز می کردند و یک نفر به عنوان بازنشسته برداشت می کرد، اما امروز این نسبت 5 به یک شده است که این یعنی نقطه سر به سر و ورشکستگی صندوق تامین اجتماعی.
وی با بیان اینکه تامین اجتماعی مخالف پذیرش اقشار مختلف جامعه در سفره تامین اجتماعی نیست، اظهار کرد: برای مثال طی پنج سال گذشته در مازندران تعداد کارگران ساختمانی زیر پوشش تامین اجتماعی از 15 هزار کارگر به 50 هزار نفر رسید اما برای دعوت و پذیرش باید از قبل منابع تخصیص و پیش بینی شود.
مدیرکل تامین اجتماعی مازندران افزود: در هیچ کجای بودجه، سرانه درمان به سازمان تامین اجتماعی تخصیص داده نشده است و امروز شاهد دیرکرد در پرداخت بیمه و همچنین مشکلات بیمارستانی متقاضیان هستیم.
محمودی با اعلام اینکه بر اساس بودجه بندی سال آینده تامین اجتماعی مازندران، 600 میلیارد تومان هزینه ها بیش از دریافتی آن است، ادامه داد: به تامین اجتماعی مازندران تاکید شده که دریافتی سال آینده استان باید بالغ بر سه هزار و 186 میلیارد تومان باشد.
وی همچنین به اینکه در حال حاضر تامین اجتماعی مازندران ماهانه 13 میلیارد تومان بیمه بیکاری را به 11 هزار نفر تحت پوشش بیمه بیکاری در استان پرداخت می کند، افزود: باید فکری اندیشیده شود و منابع مناسبی در اختیار استان قرار داده شود تا تامین اجتماعی از وظیفه خود باز نماند.
گفتنی است که از جمعیت بیش از سه میلیون نفری مازندران حدود یک میلیون و 950 هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.