مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی مازندران انعطاف پذیری قانون کار را از مزیت های این قانون برشمرد و افزود: پیمان دسته جمعی و نقش تشکلات کارگری و کارفرمایی در این قانون محسوس است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،کامران اصغری بعدازظهر امروز سه‌شنبه در گردهمایی 29 آبان سالروز تصویب قانون کار در ساری با اشاره به درگذشت دکتر نوربخش مدیر عامل فقید سازمان تامین اجتماعی و تاج الدین معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی این مصیبت را تسلیت گفت و اظهار داشت: اگر چه مرگ افراد به دست خداست اما باید برای مصون ماندن جان افراد تمهیدات لازم را اندیشید.

وی افزود: قانون کار در 29 آبان ماه سال 1369 به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید و سپس اجرایی شد و اکنون پاسخگوی ما در حوزه کارگری و کارفرمایی و تامین اجتماعی است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: قانون کار  منبعث از قانون اساسی کشور است؛وقتی قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب و در شورای نگهبان بر اساس مصلحت نظام برای اجرا مصوب می شود.

وی افزود: اگر چه برخی قوانین دارای اشکالاتی نیز است این نقیصه در تصویب قانون مشخص نیست زمانی که اجرایی می شود اشکال قانون محسوس می شود.

اصغری به کامل بودن قانون کار اشاره کرد و گفت: قانون کار به دلیل کامل بودن کمترین اشکال بر آن وارد است ، اگر چه ممکن است پاسخگوی همه ی مطالبات ما نباشد اما قانون کامل است.

وی انعطاف پذیری قانون کار را از مزیت های این قانون برشمرد و افزود: پیمان دسته جمعی و نقش تشکلات کارگری و کارفرمایی در این قانون محسوس است.

اصغری از دیگر مزیت های قانون کار را بدون تشریفات بودن قانون بیان کرد و ادامه داد: در جمهوری اسلامی نیروی انسانی در تولید و کارفرمایی نقش مستقیم دارند .

وی ابراز خرسندی از اینکه شرکای اجتماعی ما از صفر تا صد در تصویب قانون کار اثرگذار بوده اند ، تصریح کرد: گاهی وکلای کاذب در راهروهای دادگاه به دنبال اهدافی هستند که نفع کارگر و کارفرما نیست.

اصغری گفت: گرچه معتقد هستیم قانون کار چون دست نوشته انسان است در شرایطی نیاز به اصلاح دارد ولی رویکرد این اصلاح باید حمایت محض از نیروی کار باشد و دولت ها نیز مکلفند در سطحی گسترده از نیروی کار در مقابل کارفرمایان و سرمایه داران حمایت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.