رئیس انجمن کارگران ساختمانی مازندران با تاکید بر اینکه امنیت شغلی و توجه به مطالبات کارگران؛ اولویت مهم مسئولین باشد، افزود: انتظار می رود مسئولینی که دغدغه معیشت کارگری را دارند پای کار آیند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،سید هادی ساداتی بعدازظهر امروز سه شنبه در گردهمایی 29 آبان سالروز تصویب قانون کار در ساری با گرامیداشت 29 آبان سالروز تصویب قانون کار اظهار داشت: در سال 97 وضعیت معیشتی کشور ما به ویژه کارگران جامعه به دلیل تحریم ها دچار بحران شد.

وی افزود: افرادی که در شورای حل اختلاف بین کارگر و کارفرما فعالیت می کنند می توانند اذعان کنند که حمایت از کارگر می شود اما کسی که اسناد و مدارک در دست اوست کارفرماست و کارگر دستش خالی است.

رئیس انجمن کارگران ساختمانی مازندران به افزایش قیمت ها در بخش های مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: شرایط اقتصادی برای جامعه کارگران بحرانی است ، بر اساس اعلام خط فقر سه میلیون تومان است این در حالیست که حقوق کارگران یک میلیون تومان است.

وی ادامه داد: با این میزان حقوق و تورم موجود و نابرابری قیمت ها وضعیت معیشت کارگران نامناسب است.

ساداتی افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار کشور سفره مردم 47.5درصد ، پوشاک و کفش 39.3 درصد، آب و برق و گاز 12.8 درصد ، تحصیل 19.1 درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی به بحران اقتصادی جامعه اشاره کرد و ادامه داد: چه کسی باید این بحران و فشار بازار کنترل کند! اگر مسئولی نمی تواند به خوبی از عهده ی کارش برآید ،بهتر است استعفا دهد.

ساداتی با تاکید بر اینکه امنیت شغلی و توجه به مطالبات کارگران؛ اولویت مهم مسئولین باشد، افزود: انتظار می رود مسئولینی که دغدغه معیشت کارگری را دارند پای کار آیند.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی مربوط به کارگران است و دست درازی به این سازمان ناحقی به جامعه کارگری است، گفت: چنانچه به این سازمان دست درازی شود جامعه کارگری حق دارد برای دفاع از اموال خود اعتراض کند.

ساداتی ضمن تسلیت درگذشت دکتر نوربخش رئیس فقید سازمان تامین اجتماعی کشور خواستار مدیر عاملی پاکدست ،شاخص برای این منصب در سازمان تامین اجتماعی شد که بتواند درد کارگران را به خوبی درک کرده و برای مطالبات این قشر از جامعه تلاش کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.