به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر جهانگیری روز یکشنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی مازندران در ساری افزود : مازندران به عنوان یکی از استان های پیشرو در این زمینه توانسته در یکی از شهرستان های دارای آسیب های اجتماعی وارد عمل شود.
وی ادامه داد: با راه اندازی کتابخانه های سیار و تقویت کتابخانه های موجود در مناطق آسیب پذیر اجتماعی، به دنبال سوق دادن افراد به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی هستیم .
مدیرکل پشتیبانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: کتاب و کتابخوانی فراتر از بعد فرهنگی می تواند در دیگر ابعاد مبتلا به جامعه از جمله مقابله با آسیب های اجتماعی ، یاریگر باشد .
وی با تاکید بر این که فضای مجازی همیشه تهدید نیست، افزود: با استفاده درست و مناسب از این فضا می توان زمینه و بستر گسترش کتاب و کتابخوانی را در جامعه فراهم کنیم به طوری که از طریق همین فضا ، کتابخوانی الکترونیکی و انتشار کتاب ها را انجام داده ایم .
جهانگیری گفت: یکی از اثرات استفاده از فضای مجازی برای گسترش کتابخوانی را می توانیم در آمار شرکت کنندگان در جشنواره کشوری رضوی مشاهده کرد که در یک مورد تعداد شرکت کنندگان مازندرانی در این جشنواره از 24 هزار نفر در سال 96 امسال به بیش از 50 هزار نفر رسیده است .
وی همچنین توجه بیشتر به کتابخوانی در سنین پایین تر را از دیگر برنامه های نهاد کتابخانه ها برشمرد و افزود : برای این منظور کتابخوانی در مدارس و دانشگاهها بیشتر مورد توجه و تاکید قرار می گیرد .
مدیر کل پشتیبانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور از مازندران به عنوان استان فاخر فرهنگی در کشور نام برد و گفت: این استان توانست در جشنواره کشوری هفته کتاب و کتابخوانی، هفت برگزیده در در 6 زمینه را به خود اختصاص دهد .
در این آیین از فرمانداران 22 شهرستان به عنوان روسای برتر انجمن کتابخانه ها ، کتابخوانان ، کتابداران و کتابخانه های برتر استان مازندران قدردانی شد .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.