به گزارش خبرنگار ایرنا ، عزیزالله شهیدی فر شامگاه دوشنبه در حاشیه گشایش نمایشگاه تخصصی سم ، کود ، آب و خاک در محل نمایشگاه بین اللمللی مازندران واقع در قائمشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر هم اجرای این سیستم آبیاری در حدود سه هزار هکتار دیگر از باغات و مزارع کشاورزی استان در حال اجراست.
وی گفت که دولت برای اجرای سیستم آبیاری نوین 13 میلیون تومان وام بلاعوض برای هر هکتار پرداخت می کند .
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین برگزاری نمایشگاههای کشاورزی را فرصتی برای آشنایی کارشناسان و کشاورزان با آخرین دستاوردهای این حوزه دانست و اظهار داشت: در این نمایشگاه تعدادی از شرکت کنندگان مطرح ملی حضور دارند که فرصت مناسبی برای فعالان حوزه کشاورزی است.
وی هدف از برپایی این نمایشگاه را آشنایی بازدیدکنندگان با آخرین دستاوردهای حوزه کشاورزی و همچنین توانمندسازی شرکت های فعال در این حوزه برشمردو افزود: در این نمایشگاه شاهد افزایش کمی و کیفی نهاده های کشاورزی هستیم.
شهیدی فر گفت: حضور مردم ، کارشناسان و محققان در این نمایشگاه نشان می دهد که این ظرفیت ها در حوزه کشاورزی وجود دارد و بخش خصوصی و دولت باید تلاش کنند تا کمبودهای این حوزه را به حداقل برسانند .
وی با بیان اینکه نباید از پیشرفت کشورهای دیگر عقب باشیم، افزود: باید از طریق مراودت با کشورهای دیگر بتوانیم قدرت و توانایی خود را در حوزه تولید بخش کشاورزی بالا ببریم .
نمایشگاه تخصصی سم ، کود ، نهال و تجهیزات سیستم های آبیاری نوین در 2 سالن و در فضائی به مساحت بیش از هفت هزار متر مربع و با حضور 120 شرکت برپا شده است.
این نمایشگاه تخصصی همه روزه تا 25 آبان ماه از ساعت 16 تا 21 پذیرای علاقه مندان است .
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.