به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در این مراسم گفت که در 2 سال گذشته بیش از هشت میلیارد و 300 میلیون ریال از محل عواید موقوفات دکتر کنی برای تجهیز هنرستانی که به نامش نام گذاری شده، هزینه شده است.
موقوفه دکتر علینقی کنی در شهرستان قائمشهر واقع است و از سال ۱۳۴۲ به مساحت ۱۱ هزار متر مربع وقف شد.
حجت الاسلام ابراهیم حیدری با بیان اینکه اولویت اصلی این وقف‌ نامه علینقی کنی احداث مدرسه حرفه‌ای مدرن و خرید لوازم است، گفت: طی سال 95 و با توجه به نیازسنجی و توسعه رشته ها از محل عواید موقوفه علینقی کنی 285 قلم کالا با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 199 میلیون و 140 هزار ریال به این هنرستان ارسال شد.
وی با اعلام اینکه طی سال گذشته 2 مرحله تجهیزات بر اساس نیات علینقی کنی به این هنرستان ارسال شد، افزود: در مرحله اول تجهیز این هنرستان با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد و 103 میلیون و 500 هزار ریال صورت گرفت و در مرحله دوم با توجه به نیازسنجی ها و توسعه رشته ها بالغ بر یک میلیارد و 194 میلیون و 380 هزار ریال تجهیزات کارگاهی و آموزشی به آن اضافه شد.
مدیرکل اوقاف مازندران با بیان اینکه امسال 314 قلم کالا به این هنرستان از محل موقوفه علینقی کنی ارسال شده است، گفت: میزان اعتبار هزینه شده برای این تعداد کالا بیش از 2 میلیارد و 350 میلیون ریال بوده است .
وی با اعلام اینکه شاخص ترین موقوفات استان مازندران ، موقوفات علینقی کنی در شهرستان قائمشهر است، افزود: در سطح شهرستان بهشهر هم برای اقلام لوازم التحریر و پوشاک خانواده های نیازمند، موقوفه داریم .
حیدری تعداد موقوفات استان را 14 هزار و 93 مورد اعلام و از خیرین خواست تا اموال خود را وقف پژوهش کنند که ماندگاری بیشتری دارد .
وی با بیان اینکه با وقف های نو می توانیم نیازهای جامعه را برطرف کینم، افزود: با وقف و نگاه فرهنگی می توانیم به کمک آموزش و پرورش بشتابیم تا پاره ای از مشکلات معلمان و دانش آموزان رفع شود .
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در این مراسم وقف را بهترین حسنه برای واقف دانست و گفت: کسانی که وقف می کنند بهترین گزینه را برای آخرت خود انتخاب کرده اند .
عسگری نیکزاد با بیان اینکه ما در آموزش و پرورش تنها به آموزش تکیه نمی کنیم، افزود: نگاه ما آموزشی تربیتی است چرا که طی سال گذشته در بخش مسابقات فرهنگی و هنری بیش از 200 هزار نفر در 100 رشته به مسابقات اعزام شدند که موفق شدیم تا مقام برتر کشوری را کسب کنیم .
وی گفت: همچنین در بخش نماز و قران بیش از 100 هزار شرکت کننده دانش آموز در 10 رشته به مسابقات اعزام شده اند.
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.