به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مصطفی آذرکیش روز یک شنبه در اجرای نمادین برنامه استانی پیوند ' کارگاه و خانواده ' که در هنرستان زنده یاد موسی رنجبر شهرستان قائمشهر برگزار شد، افزود: هم اکنون 37 درصد از دانش اموزان را هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش تشکیل می دهند که 21 درصد از این هنرجویان در رشته کار و دانش و 16 درصد در رشته فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل هستند.
وی با اعلام تحصیل بیش از 930 هزار هنرجو در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش کشور، گفت: این هنرجویان در هفت هزار و 100 هنرستان مشغول به تحصیل هستند.
مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کار ودانش وزارت اموزش و پرورش با بیان اینکه 2 هزار و 700 هنرستان فنی و حرفه ای و چهار هزار و 400 هنرستان کار و دانش در کشور وجود دارد، افزود: این هنرجویان در 160 رشته شاخه کارودانش و 41 رشته شاخه فنی و حرفه ای در چهار زمینه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر مشغول به تحصیل هستند.
آذرکیش با بیان اینکه خانواده ها در هدایت تحصیلی و کاهش بیکاری فرزندانشان می توانند نقش بسزایی را ایفا کنند، افزود : ما هم در هنرستان ها با دانش های ارائه شده، نگرش ها و مهارت های ایجاد شده می توانیم شایستگی را در بین هنرجویان تقویت کنیم.
مدیر کل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کار و دانش وزارت اموزش و پرورش 2 اصل مهم در کارآفرینی را خلاقیت نوآوری و ریسک پذیری در هنرجویان اعلام کرد.
آذرکیش در پایان هم به چهار رکن اساسی در هدایت تحصیلی دانش اموزان اشاره کرد و گفت که استعداد، علاقه، نیاز جامعه و قابلیت اجرایی چهار رکن مهم در هدایت تحصیلی است.
اجرای نمادین برنامه استانی پیوند کارگاه و خانواده با حضور اولیا و مسئولین استانی، شهرستانی و مدیر کل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کار و دانش در هنرستان زنده یاد موسی رنجبر قائمشهر برگزار شد و در پایان از کارگاه هنرجویان بازدید به عمل آمد.
/1899/7334
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.