به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری مازندران، آیت الله نورالله طبرسی و احمد حسین زادگان نوشتند: وقف یکی از ارزشمندترین و ماندگارترین مظاهر احسان و نیکوکاری، خدمت به مردم و همنوعان، کمک به مصالح جامعه و بهبود امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور به شمار می رود.
آنان ادامه دادند: ترویج و گسترش این سنت حسنه که به عنوان یک سرمایه عظیم اجتماعی پایه و بنیان توسعه، گسترش و پیشرفت تمدن اسلامی بوده و هست از جمله تاکیدات دین مبین اسلام و قرآن است.
عالی ترین مسئولان استان مازندران در ادامه این پیام گفتند: کارکردهای پایدار و عملی وقف که در کارگشایی و حل مشکلات جامعه است با تلاش همگان برای توسعه فرهنگ وقف و تحقق نیت واقفان میسرخواهد شد.
در این پیام آمده است: امروز مهمترین وظیفه ما این است که در راستای معرفی فلسفه وقف و برکات آن، کوشا باشیم تا با استفاده از ظرفیت‌های این سرمایه اجتماعی و همدلی تمامی فرزندان این مرز و بوم با شتاب بیشتری در مسیر توسعه همه جانبه میهن اسلامی‌مان گام برداریم.
سرپرست استانداری و نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کردند: گسترش جوامع انسانی و افزون شدن نیازهای فرهنگی و اجتماعی مستلزم توسعه کارکردهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موقوفات است، لذا لازم است ظرفیت ‌سازی‌های بیشتری نسبت به موقوفات بعمل آید تا برای رفع نیازهای روز استفاده شود.
آنان در پایان پیامشان ضمن گرامیداشت هفته وقف، ابراز امیدواری کردند که با تلاش متولیان و کارگزاران اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران و با همت خیران، احیا و توسعه روزافزون این احسان ماندگار در استان مازندران بیشتر شود.
24 آبان تا چهارم آذر دهه وقف است.
بر اساس امار اداره کل اوقاف مازندران، بیش از 14 هزار موقوفه، یک هزار و 361 بقعه امامزاده و بیش از هشت هزار اماکن مذهبی شامل مسجد، تکایا و حسینیه در این استان وجود دارد.
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.