به گزارش ایرنا، احمد حسین زادگان با اشاره به اینکه 241 سمن در سامانه سازمان های مردم نهاد استان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: مجموعه استانداری و فرمانداری های تابعه در 12 موضوع برای سمن ها مجوز صادر می کنند که اکثریت مجوزهای ثبت شده در استان با موضوع امور اجتماعی و خیریه و نیکوکاری است.
به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، حسین زادگان، سمن ها ( سازمان های مردم نهاد) را پل ارتباطی میان جامعه و دولت دانست و گفت: آنان باید با برنامه آمایشی سرزمینی استان به درستی آشنا شوند.
سند آمایش سرزمینی مازندران بر پایه چهار محور پایداری محیطی زیستی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی که سه سال پیش در جلسه شورای برنامه ریزی استان به تصویب رسید در قالب 22 هدف کلان ، 48 راهبرد و 412 اقدام و سیاست اجرایی تهیه و تدوین شده است.
بر اساس این گزارش، سرپرست استانداری مازندران، روز سه شنبه در آئین دوره آموزشی برای سمن ها در هفت فرمانداری استان افزود: با توجه به به اسناد بالادستی، برنامه ششم توسعه و برنامه آمایش سرزمین استان، کلاس های آموزشی برای توانمندی سازمان های مردم نهاد ضروری است.
سرپرست استانداری مازندران بیان داشت: این کلاس ها با توجه به نیازمندی های سمن های استان بر اساس آسیب شناسی های صاحب نظران تدوین شده است.
حسین زادگان اضافه کرد: این دوره آموزشی در موضوعات آشنایی با ساختار سازمان های مردم نهاد، امور مالیاتی و نحوه گزارش نویسی در حال برگزاری است.
وی تاکید کرد: برنامه های آموزشی تهیه شده در جهت پاسخگویی به نیازهای واقعی سمن ها و البته جامعه هدف آنها است.
حسین زادگان به عصر ارتباطات و استفاده از قابلیت های رسانه های مجازی برای دسترسی بیشتر به جامعه مخاطبان اشاره کرد و گفت: استفاده از این قابلیت های جدید می تواند موجب کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان شود.
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.