به گزارش خبرنگارایرنا، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو ضمن خیرمقدم به سفرا و نمایندگان کشورهای عضو ، برگزاری شورای نمایندگان اکو در مازندران را بهره گیری مناسب از ظرفیت های این خطه شمال کشور دانست.
هادی سلیمانپور افزود: کشورهای اکو با داشتن 8 میلیون کیلومترمربع مساحت و 400 میلیون نفر جمعیت و بازاری با حدود 733 میلیارد دلار قابلیت خوبی برای همکاری اقتصادی و مشترک دارد.
وی اضافه کرد: مازندران ظرفیت های قابل ملاحظه ای در حوزه حمل و نقل، گردشگری، کشاورزی و صنعت دارد ومی تواند از این ظرفیت ها در اکو بهره برداری کرد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین مازندران علاوه بر سرمایه اقتصادی دارای سرمایه های اجتماعی و فرهنگی بزرگی نیز است که نیاز است تا تمام کشورهای عضو اکو به آن توجه داشته باشند.
سازمان اکو دارای تشکیلات مختلف از جمله نشست سران، شورای وزیران، شورای نمایندگان دائم و شورای برنامه ریزی منطقه ای است.
این نشست به مدت دو روز در مازندران ادامه خواهد داشت.
نشست شورای سران هر 2 سال یک بار برای اتخاذ رهنمودهای کلی برگزار می‌ شود و شورای وزیران که بالاترین رکن تصمیم‌گیری و سیاستگذاری سازمان است، سالی یک بار تشکیل جلسه می‌دهد.
شورای نمایندگان دائم بازوی اجرایی شورای وزیران است و هر ماه در سطح سفرا عمدتا در تهران تشکیل جلسه می‌دهد و تنها در صورتی که نیازمند شناخت ظرفیت های منطقه ای باشد نشست خود را به مناطق مختلف کشور می کشاند.
پیش از این شورای نمایندگان دائم اکو نشست هایش را در استان گیلان و بوشهر برگزار کرده بود و مازندران سومین استان کشور است که نشست این شورای در آن برگزار می شود.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.