به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با اشاره به حضور فرهنگیان و دانش اموزان در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: انقلابی که در ایران اسلامی اتفاق افتاد انقلاب یک قشر و کودتای نظامی نبود، بلکه انقلاب مردمی بوده است.
آیت الله علی معلمی با بیان اینکه برای رسیدن به پیروزی انقلاب همه مردم احساس مسئولیت کردند، افزود: در عرصه انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس، فرهنگیان و به تبع آن دانش آموزان هم پیشتاز در عرصه جبهه و شهادت بوده اند.
وی با اشاره به اینکه به همت و یاری جوانان انقلابی هم اکنون ایران انقلاب اسلامی در امنیت به سر می برد، گفت: با یاری و همیاری مومنین این انقلاب چهل ساله شده است.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روز گذشته سالروز مبارزه با استکبار جهانی و روز یوم الله بوده است، افزود: یوم الله روزی بود که ایزد الهی قدرت نمایی کرد و تمام دنیا این قدرت خدا را مشاهده کردند.
معلمی به اتفاقاتی که در 13 آبان ماه افتاد اشاره کرد و ادامه داد: در حادثه اول سیزده آبان سال 1343 برای آنکه استکبار و نظام شاهنشاهی بتواند فریاد حق طلبانه امام راحل را خاموش کند ایشان را از وطن تبعید کرد اما مراکز علمی، دانشگاهی و دانش اموزی امام راحل را همراهی کردند.
وی اضافه کرد : حادثه دوم سیزدهم آبان ماه سال 1357 قبل از پیروزی انقلاب بود که دانشجویان و دانش اموزان در مقابل درب دانشگاه تهران توسط مامورین شاهنشاهی به رگبار گلوله بسته شده و عده ای از دانش اموزان و دانشجویان مجروح و یا به شهادت رسیدند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هدف استکبار جهانی از حمله به دانش اموزان و دانشجویان سرکوب کردن حرکت انقلابی بوده است، افزود: در نهایت در 13 آبان ماه 1358 لانه جاسوسی آمریکا و مرکز تصمیم گیری برای سرکوب کردن انقلاب به دست دانشجویان خط امام راحل ( ره ) تسخیر شد که امام راحل از این حرکت به نام انقلاب دوم یاد کردند.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این مراسم، گفت: شهدای دانش اموزی سراسر کشور 36 هزار نفر بوده که سهم استان مازندران یک هزار و 710 دانش آموز است.
عسگری نیکزاد با بیان اینکه دانش اموزان در دوران هشت سال دفاع مقدس با حاضر شدن در جبهه های جنگ رسالت خود را به خوبی انجام داده اند، افزود: از دانش آموزان نسل آینده هم می خواهیم که با الگو پذیری از شهدا، راه انان را با جهاد ادامه دهند.
وی با اشاره به اینکه ما مخاطبین خاص شهدا هستیم ، گفت که ما هم به عنوان مسئولین باید با برگزاری چنین مراسم هایی فرهنگ شهادت را به کسانی که مخاطبین شهدا هستند، اموزش دهیم.
در پایان مراسم از خانواده چند تن از شهدای دانش اموزی تجلیل به عمل آمد.
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.