سرپرست استانداری مازندران گفت: مدیران دستگاه های اجرایی در انجام امور مردم عزم جدی داشته باشند.

به گزارش ایلنا از ساری،مجید حسین زادگان امروز  در جلسه شورای اداری مازندران به خدمات ارزنده  محمداسلامی استاندار سابق مازندران اشاره و ریل گذاری در حوزه تولید، پروژه های عمرانی و میز خدمت را از جمله اقدامات او در طی مسئولیتش در استانداری مازندران نام برد و اظهار داشت: چارچوب ها و اولولیت بندی هایی که وی ترسیم کرده بود همچنان پابرجاست و باید رعایت شود.

وی ضمن قدردانی از زحمات خالصانه استاندار پیشین مازندران در یکسال سکانداری استانداری از نمایندگان استان که در مجلس شورای اسلامی از او دفاع کردند هم قدردانی کرد.

سرپرست استانداری مازندران با بیان اینکه تا تعیین استاندار جدید وظایف  استانداری بر عهده سرپرست استانداری است گفت: اینطور نباشد مردم تصور کنند که استان بلاتکلیف است ؛ مدیران دستگاه های اجرایی در انجام امور مردم عزم جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: کارها باید طبق برنامه ریزی ها و زمان بندی های تعیین شده ادامه یابد و نبود استاندار نباید هیچ وقفه ای در کار و خدمت رسانی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات استان بحث واگرایی و اختلافات استانی بود و همچنان نیز وجود دارد تاکید می شود که مدیران از این موضوع پرهیز کنند ادامه داد: نگاه مدیران در مازندران باید توسعه ای باشد و داشتن نگاه بودجه ای و اعتباری نمی تواند مشکلی از استان حل کند.

حسین زادگان ادامه داد: بسیاری از جلسات شورای اداری ما نیز می تواند در قالب ویدئو کنفراس برگزار شود تا ضمن صرفه جویی در هزینه از خطرات احتمالی برای مدیران شهرستان ها برای حضور در استانداری جلوگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه جلسات شورای اداری اجرایی و کاربردی تر برگزار شود، ادامه داد: برای اینکه این جلسات کاربردی تر شود بایستی از ظرفیت فضای مجازی نیز بهره گیری کرد.

حسین زادگان با اشاره رویکرد دولت برای استفاده از سهم 30 درصدی از ظرفیت بانوان در جایگاه مدیریتی افزود: تحقق این امر در استان شاید امکان پذیر نباشد اما حفظ همین میزانی که در استان وجود دارد مهم است.

سرپرست استانداری مازندران بر تقویت بخش خصوصی اشاره و بر همکاری دو سویه بخش خصوصی و بانک ها تاکید کرد و افزود: چرا که در شرایط فعلی نمی توان فقط به اعتبارات دولتی تکیه کرد.

وی به تحریم دشمنان بر نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی چاره ای نداریم جز اینکه به اقتصاد مقاومتی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری تکیه کنیم.

حسین زادگان رسیدگی به وضعیت سیل زدگان و بازسازی زیرساخت ها در کنار برنامه ریزی برای صادرات مرکبات را دو اولویت مهم کنونی استان برشمرد و افزود: رسیدگی به وضعیت سیل زدگان که بیشتر مربوط به غرب استان است، ادامه دارد.

وی با اینکه یکی از مشکلات سیل در مازندران کم توجهی رسانه ای و مسئولان کشوری به خسارت های پنهان آن است  تاکید کرد: هر سیلی که در مازندران جاری می شود، سبب از بین بردن بخشی از خاک استان می شود که بیشترین ارزش را برای اقتصاد این استان دارد.

حسین زادگان تصریح کرد: میزان خسارت سیل در مازندران باید متفاوت دیده شود، بر این که هم ارزش خاک مازندران بسیار بالاست و هم این که خاک تخریب شده نیازمند سرمایه گذاری فراوان برای بازگشت به چرخه کشت و کار است.

وی صادرات را از رویکردهای مهم در حوزه اقتصاد برشمرو و تاکید کرد: موانع و مشکلات پیش روی صادر کنندگان تسهیل شود.

سرپرست استانداری مازندران اعلام کرد: در سیل اخیر استان مازندران 50 میلیارد تومان اعتبارات بلاعوض از سوی دولت به استان اختصاص داده شد که صد درصد این اعتبارات تخصیص پیدا کرد.

حسین زادگان افزود: همچنین 23 میلیارد تومان بلا عوض و 86 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره نیز به این امر اختصاص پیدا کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.