شهردار بابل در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی ضمن رونمایی از چند طرح عمرانی- شهری گفت: انتقاد سازنده و ارائه راهکارهای تخصصی از سوی صاحب نظران، می تواند بابل را در مسیر توسعه قرار دهد.

به گزارش "ایلنا" از بابل؛ محسن کبود تصریح کرد: با تکمیل و بهره برداری از طرح های عمرانی در دست اجرا؛ چهره شهر بابل متحول خواهد شد.

شهردار بابل که این روزها بحث استیضاح وی توسط شورای شهر مطرح است؛ گفت: استیضاح حق قانونی شوراست وطبق قانون، هر زمانی که ضرورت ایجاب کند پاسخگوی سوالات اعضای شورای شهرخواهم بود.

"کبود" به طرح هایی همچون پل طبیعت؛ پارک مادر و ساماندهی بابل رود اشاره کرد و گفت: درخصوص طرح پل طبیعت؛ 60 درصد مطالعات مرتبط با این طرح انجام شده است.

به گفته شهرداربابل، پل طبیعت در میدان ولایت و حد فاصل پارک شهید شکری تا باغ ملی احداث می گردد.

درباره پارک مادر بابل نیز شهردار منتخب شورای شهربابل گفت: پیمانکاراین طرح انتخاب شده بود اما ستاد بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی اعتقاد دارد که این طرح توسط این اداره کل احداث شود؛ به هرحال ما منتظریم و اگر تا یک ماه آینده اقدامی صورت نگیرد؛ این طرح را اجرایی خواهیم کرد.

شهرداربابل درخصوص طرح ساماندهی "بابل رود" نیزضمن اشاره به این مطلب که تاکنون در این رابطه هیچگونه طرح مطالعاتی صورت نگرفته گفت: مطالعات مربوط به این طرح در قالب دو فاز انجام شده و درمرحله انتخاب پیمانکارهستیم.

به گفته کبود، با پیگیری های فرماندار ویژه و همکاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی؛ اعتباری معادل 80 میلیارد ریال برای ساماندهی بابل رود تعریف شده است.

او ادامه داده است: از دکتر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواستاراختصاص 100 میلیارد تومان اعتباربرای طرح ساماندهی "بابل رود" شده ایم که اگر بخشی از این اعتبارات اختصاص یابد؛ پروژه در مسیر رونق و شکوفایی قرار خواهد گرفت.

 کبود همچنین از اجرای طرح های بزرگی همچون اتصال کمربندی شرقی دوم به کمربندی غربی و کلنگ زنی طرح میدان مددی خبر داد و با تاکید بر این که دقت نظر در اجرای طرح ها در دستور کار مجریان می باشد؛ گفت: نظارت جدی برعملکرد پیمانکاران داریم وتاکید دارم طرح ها به پیمانکارانی واگذارشده اند که صلاحیت های لازم را داشته و چنانچه تخلفی دراین باره گزارش شود با قاطعیت ورود خواهیم نمود.

شهردار بابل رمز توسعه و پیشرفت واقعی شهر را همدلی و هم نظری همگان دانست و گفت: فارغ از منافع شخصی وحزبی همه باید پای کاربیایند و برای توسعه و آبادانی شهر تلاش نمایند.

وی ازصاحب نظران و کارشناسان مسائل شهری و خبرنگاران حوزه شهرداری به عنوان بازوان اجرایی و مشاورین امین درجهت توسعه کارها نام برد و گفت: آنچه امروز درحوزه طرح های عمرانی درحال انجام است؛ به عنوان میراث مدیران و مسئولان شهری ماندگارخواهد شد.

وی درپایان صحبت های خود میزان مطالبات شهرداری بابل را 1000 میلیارد ریال و حجم بدهی های این نهاد را 300 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در هر کار اجرایی که که با حجم بالایی صورت گیرد، بروز برخی تخلفات اجتناب ناپذیراست .

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.