به گزارش خبرنگار ایرنا، ربیعی در این مراسم که مسجدالرسول ساری برگزار شد، وجود رسانه های آزاد و روزنامه نگاران پاک و دارای دغدغه را لازمه رشد و توسعه جامعه دانست و گفت: امروز اگر جمعی این چنین در سالگرد مرحوم درخشنده شرکت می کنند نه به خاطر احترام به یک روزنامه نگار پاک و دغدغه مند و صادق، بلکه بیشتر از آن برای حرمت به یک اندیشه و سبک زندگی است.
وی دردمندی نسبت به مشکلات و درهای جامعه و مردم را از ویژگی های مرحوح درخشنده دانست و با تشبیه کار روزنامه نگاران به رسالت حضرت زینب (س) پس از واقعه کربلا ف افزود: تلاش برای نجات یک جامعه و جلوگیری از انحراف بزرگ در دستور کار حضرت زینب (س) بود.
ربیعی مراعات اخلاق در کار رسانه ای را مهم و اظهار داشت: هرکس برای جلوگیری از انحراف و تلاش برای رفع مشکل فقرا و گسترش معنویت در جامعه بنویسد، در واقع در مسیر حسینی حرکت کرده است.
وی کار اصلی رسانه را آزادی و آزاد اندیشی دانست و تاکید کرد: امروز جامعه ما نیازمند رسانه آزاد و قلم آزاد است و باید به اصالت روزنامه پی ببریم که مسئولیت و اصالت دارد.
ربیعی با تاکید بر این که روزنامه نگاران آزاد باید فهم مشترک ایجاد کرده و جامعه پر از سوء تفاهم را به اعتماد تبدیل کنند، تصریح کرد: جامعه با ثبات که نخواهد لرزید مهم است و امروز معیشت مردم دچار سختی شده و راهی جز همفکری و کاهش تنش و باهم حرکت کردن نداریم و روزنامه مسئول، موجب چسبیدن و اتحاد بیشتر می شوند.
وی افزود: حرکت ما در جامعه با نوشتن ونقد آزاد و حمایت از هم میسر است و با حفظ کلیت نظام می توان از بحران عبور کرد.
وزیر سابق تعاون بر ضرورت نگاه منصفانه در روزنامه نگاری تاکید کرد و گفت: باید در رسانه فرصت های برابر برای آحاد جامعه وجود داشته باشد و روزنامه نگار در هر شرایطی باید مانند مرحوم درخشنده صدای جمعیت خاموش و مظلوم باشد .
مرحوم فرامرز درخشنده سرپرست خبرگزاری کار ایران در استان مازندران پس از سال ها تحمل درد و رنج بیماری سرطان یازدهم آبان ماه سال 96 درگذشت.
این روزنامه نگار پیشکسوت که متولد سال 1342 کرمانشاه بود، بیش از 2 دهه در عرصه خبر و روزنامه نگاری در مازندران فعالیت کرد .
مرحوم درخشنده همچنین در هیات اجرایی خانه کارگر مازندران عضویت داشت در جلسات و نشست های کارگری همواره مدافع حقوق کارگران این استان بود .
وی از سال 92 به بیماری سرطان مبتلا شد ولی با وجود رنج و درد بیماری هیچگاه از کار و فعالیت در عرصه رسانه دست نکشید و همیشه پای ثابت جلسات و برنامه های خبری استان بود و تا آخرین لحظات زندگیش ، عاشقانه برای ادای وظیفه اش به عنوان یک رسانه ای قلم خود را پایین نگذاشت و کار کرد .
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.