به گزارش خبرنگار ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران عصر گذشته با انتشار اخطاریه ای در خصوص بارش شدید باران و توفانی شدن دریا و آبگرفتگی معابر عمومی استان از امروز ، دهم آبان تا پایان روز جمعه ، هشدار داد.
پیش بینی های هواشناسی مازندران نشان می دهد که از عصر امروز پنجشنبه بارش های پراکنده باران آغاز می شود و با تقویت سامانه، این بارندگی ها تا اواخر روز بعدی ادامه خواهد داشت.
همچنین این اداره کل اعلام کرده بود که با تقویت سامانه بارشی و سرد، شرایط جوی استان مازندران به صورت تشدید بارندگی ، وزش باد، مواج بودن دریا و کاهش چهار تا هشت درجه ای دما خواهد بود.
معاون مدیریت بحران مازندران در این باره روز پنج شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به هشدار هواشناسی و ورود سامانه بارشی و سرد به استان، به تمامی نهادهای امدادی مازندران حالت آماده باش اعلام شد.
عطاالله داداش پور با اشاره به اینکه حدود 30 دستگاه اجرایی به عنوان نهادهای خط مقدم خدمات رسان در زمان بروز حوادث و بلایای طبیعی هستند، افزود: طی دستورالعملی به تمامی این نهادها از جمله شهرداری ها، هلال احمر، شرکت های برق، آب و راه آماده باش اعلام شد و تا صبح روز شنبه در حالت آماده باش هستند.
وی از هم استانی ها و مسافران خواست تا در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی مازندران بخصوص هنگام شب و بارندگی، با رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر مبادرت به تردد بکنند.
معاون مدیریت بحران مازندران همچنین از مردم خواست: با توجه به پیش بینی رگبار و رعد و برق، از کوه پیمایی، طبیعت گردی و چرای دام در ارتفاعات، مناطق بحرانی و حادثه خیز خودداری بکنند.
وی از هموطنان خواست تا ضمن خودداری از انجام سفرهای غیر ضروری، از اقامت و برپایی چادر در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها خودداری بکنند.
داداش پور همچنین از شهرداری ها خواست تا در مدت باقی مانده برای پاکسازی جوی ها، کانال ها و هرس شاخه های اضافی درختان اقدام بکنند.
بر اساس پیش بینی هواشناسی، با نفوذ سامانه سرد بارشی، بارندگی از عصر امروز پنجشنبه از غرب استان آغاز می شود و بتدریج به مناطق مرکزی و شرقی استان می رسد و از عصر جمعه تا پایان روز شنبه نیز بارش ها تشدید می شود.
مردم مازندران نیز سیزدهم و چهاردهم مهر امسال نیز شاهد بارندگی های شدید در استان بودند که این بارندگی ها خسارت هایی به بخش های زیر ساختی از جمله راه وارد کرد.
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.