مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: بیش از ۴۰ هزار دانش آموز مازندرانی تحت پوشش دوره های آموزشی پدافند غیر عامل قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا از ساری ، عسکری نیکزاد در مراسم استانی نواختن زنگ پدافند غیر عامل که در دبیرستان دخترانه شریف العلما ناحیه ۲ ساری برگزار شد، اظهار کرد: دفاع، شامل مجموع عملیات یکپارچه ای است که به دو بخش عامل و غیر عامل تقسیم می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه دفاعِ عامل وظیفه ذاتی نیروهای مسلح است، افزود: اما در بحث پدافند غیر عامل بدون استفاده از سلاح، مجموعه اقداماتی را انجام می دهیم تا در جنگ های نظامی، اقتصادی و فرهنگی در معرض کمترین آسیب قرار گیریم.  

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در ایجاد بسترهای فرهنگی پدافند غیر عامل، تصریح کرد: نباید دانش آموزان و خانواده‌ها نسبت به پدافند غیر عامل نگاه صرفاً نظامی داشته باشند. آموزش پدافند غیرعامل در مدارس استان فرصت آشنایی بیشتر دانش آموزان را فراهم می سازد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، آموزش و پرورش را اصلی ترین بستر اجرای پدافند غیر عامل دانست وخاطرنشان کرد: آگاه سازی و مقاوم سازی فرهنگی و اجتماعی جامعه نسبت به تهدیدهای جنگ نرم دشمن باید نوک پیکان استراتژی پدافند غیر عامل باشد.

نیکزاد هدف از اجرای پدافند غیر عامل در فضای آموزش و پرورش را کاهش آسیب پذیری فرهنگی در برابر تهدیدات عملیات روانی دشمن عنوان کرد و گفت: پایدار سازی سیستم های فرهنگی، ارتقای آستانه تحمل ملی، و مدیریت بحران عملیات فرهنگی و روانی از دیگر اهداف پدافند غیرعامل در سطح آموزش و پرورش است.

وی همکاری مستمر با برنامه های مدیریت پدافند غیر عامل استانداری مازندران، فراخوان مسابقات میان دانش آموزان برای جذب آنها در حوزه پدافند غیر عامل، برگزاری هشت ساعت کلاس های پدافند غیرعامل برای معلمان آموزش دفاعی، و برگزاری آموزش تربیت مربی پدافند را از جمله اقدامات این اداره کل در حوزه پدافند غیر عامل برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: آموزش بیش از 40 هزار دانش آموز در سراسر استان در حوزه پدافند غیر عامل و نصب بنر و دیوار نوشته های بیانات مقام معظم رهبری در مدارس در زمینه پدافند غیر عامل از دیگر اقدامات امسال آموزش و پرورش این بخش است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.