به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی پیش بینی کرده است که دمای هوا در این مدت تا هشت درجه کاهش می یابد و احتمالا بارندگی در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.
بر اساس این گزارش، بارش ها در مناطق ساحلی و جلگه ای و البته در نیمه غربی استان مازندران از شدت بیشتری برخوردار است و احتمال آبگرفتگی معابر به صورت مقطعی در این مناطق وجود دارد.
** هشدار به صیادان
در همین حال رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که از بعد از ظهر فردا پنجشنبه امواج دریای خزر در فرا ساحل آغاز می شود که فعالیت صید و صیادی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
باقر سلطانی از صیادان و دیگر فعالان دریایی خواست تا ' به هیچ وجه ' تا پایان روز جمعه وارد دریای خزر نشوند.
وی گفت که از روز شنبه به تدریج موج دریا کم شده و وضعیت برای فعالیت های دریایی از جمله صید و صیادی مهیا خواهد شد.
فصل صید و صیادی در مازندران که بیشترین وابستگی را به ماهیان استخوانی دارد از اواسط مهر ماه آغاز شد و هم اکنون بیش از چهار هزار و 200 صیاد مازندرانی در قالب 54 شرکت تعاونی صیادی پره در حال فعالیت در دریای خزر هستند.
همچنین 430 نفر صیاد هم با 44 فروند شناور صیادی مازندران در زمینه صید و صیادی ماهیان کیلکا در دریای خزر مشغول فعالیت هستند.
صیادان مازندرانی برای صید ماهیان استخوانی از روش پره استفاده می کنند که در آن تورهایی با ارتفاع هفت تا 10 متر و به طول یک هزار و 200 متر در محدوده آب های ساحلی پهن و پس از انباشته شدن از ماهی جمع آوری می شود.
در این روش که بر اساس تقسیم کار انجام می شود، صیادان باید با پوشیدن لباس مخصوص با یا بدون قایق وارد آب شوند و به همین دلیل توفانی بودن دریا برای آنان خطرناک تر از سایر فعالان است.
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.