تورج چالاکی گفت: مازندرانی ها در رقابت های کاراته وان با 5 مدال رنگارنگ خوش درخشیدند.

به گزارش ایلنا،تورج چالاکی دبیر هیات کاراته استان مازندران ،صبح امروز در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ایلنا ، در مورد رقابت‌های کاراته وان و نحوه برگزاری آن، گفت: این رقابت‌ها در یازده وزن و رده سنی نوجوانان و جوانان برگزار می شود و با توجه به اهمیتی که دارد از سطح کیفی بالایی برخوردار است .

وی در ادامه افزود: این مسابقات در پنج مرحله کاراته کاها باهم به رقابت خواهند پرداخت و 4 نفر نخست به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.

دبیرهیات کاراته استان مازندران در خصوص سومین مرحله رقابت‌های کاراته وان که در تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: استان مازندران توانست با کسب 3 مدال طلا و 2 برنز این رقابت ها را از آن خود کند.

وی تصریح کرد:حسین علی نژاد در وزن منفی پنجاه و دو کیلو گرم، محمد طاها مهدی زاده در وزن منفی 63 کیلو گرم و در رده جوانان، ابوالفضل میرزایی در وزن منفی 68 کیلو گرم هر سه از قائمشهر موفق به کسب مدال طلا شدند و 2 مدال برنز نیما خادمیان در وزن 70 کیلوگرم در رده نوجوانان و محمدرضا غفاری در وزن 55کیلوگرم در رده جوانان توسط کاراته کاهای ساروی بدست آمد.

چالاکی با اشاره به نفرات برتر در هر وزن این رقابت ها ، یادآور شد:4 نفر اول هر وزن این مسابقات در کنار نفرات برتر قهرمانی کشور که در ماه آذر برگزار می شود به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد که پس از مسابقه درون اردویی برای رقابت های آسیایی مالزی انتخاب خواهند شد.

وی به شرایط و چگونگی حضور کاراته کاها در این رقابت ها اشاره کرد و گفت: وقتی کاراته کا به اردوی تیم ملی دعوت می شود، فدراسیون کل هزینه ها را تقبل می کند اما قبل از وارد شدن به تیم ملی، ورزشکار به صورت آزاد یعنی با هزینه شخصی درمسابقات شرکت می کند، که پس از کسب نتیجه لازم شرایط حضور در تیم ملی را حائز خواهد‌شد.

چالاکی در ارتباط با کاراته قائمشهر که همانند کشتی جویبار امتحان خود را خوب پس داده است، گفت: کاراته قائم‌شهر در سطوح ملی و بین‌المللی کارنامه درخشانی داشته‌ که کسب تنها مدال بازی های آسیایی استان مازندران در بخش بانوان توسط رزیتا علیپور و کسب تنها مدال المپیک جوانان در کشور آرژانتین توسط فاطمه خنکدار ، تنها گوشه‌ای از این عملکرد است.

وی در پایان گفت: قائمشهر این پتانسیل را دارد که به قطب کاراته آسیا و حتی جهان تبدیل شود و اسپانسر می تواند با خیال آسوده تر وارد فضایی شود که مدال آوری کند و ما امیدواریم اسپانسرها بیش از پیش به ما در کسب افتخارات کمک کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.