به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زاداگان در جلسه آموزشی صیانت از حقوق شهروندی و حفظ امنیت عمومی و عفاف و حجاب استان افزود: گزارش بازرسان حقوق شهروندی از واقعیت های موجود در دستگاههای اجرایی برای تصمیم گیری های مدیریتی بسیار مهم است که بر اهمیت این مبحث مهم دلالت دارد.
وی گفت: رعایت حقوق شهروندی در تقویت امید و افزایش اعتماد عمومی اثر گذار است است و مردم باید حس کنند دولت از حقوق آنان صیانت و پشتیبانی می کند. ‎
حسین زادگان با تاکید بر اینکه بحث حقوق شهروندی در شمار اولویت های دولت و رئیس جمهور محترم و از تاکیدات مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: متاسفانه علیرغم تشخیص درست مساله در این بخش، تدوین قوانین مرتبط و هم افزایی و تعامل صورت گرفته؛ یا انحراف در اجرا و عمل رخ داده و یا علیرغم ورود قوی به موضوع به دلیل عدم درک عمیق و درست مساله در طول کار؛ پیگیری ها و پشتیبانی ها استمرار نیافته است.
معاون استاندار مازندران به وجود قوانین مترقی در حوزه نهادهای مدنی، احزاب، آزادی بویژه آزادی مطبوعات در کشور اشاره کرد و افزود: صیانت از حقوق شهروندی از جمله شعارهای محوری دکتر روحانی بوده و در شمار محورهایی است که ریاست محترم جمهور در دولت تدبیر و امید به صورت جدی به آن پرداخته است و در پیگیری های محوری دولت قرار دارد.
وی سعادتمندی و افزایش سطح رضایت مندی مردم را از جمله اهداف اساسی نظام برشمرد و با بیان این که دشمن سعی دارد با کاهش سطح رضایت مردم؛ به اهداف پلید خود دست یابد، گفت: دشمنان سعی دارند با تهدیدات اجتماعی محور، این باور را به جامعه القا کنند که نظام و دولت فاقد کارآمدی لازم اند و قادر به حل مشکلات جاری نیستند و مصادیق چنین ادعاهایی را از طریق ظرفیت های رسانه ای برجسته می نمایند تا سرانجام در نهایت ناامیدی، نارضایتی و بی اعتمادی را در درون جامعه تقویت کنند، لیکن بحمدالله مردم ما در چهل سال از عمر انقلاب با بصیرت و حضور همه جانبه در صحنه اثبات کردند که استکبار ستیزی؛ رمز ماندگاری انقلاب و نظام است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: رعایت حقوق شهروندی از جمله مولفه هایی است که در تقویت امید و افزایش اعتماد عمومی اثر گذار است است. مردم باید حس کنند حقوقشان نادیده گرفته نمی شود و دولت از حقوق آنان صیانت و پشتیبانی می کند.
حسین زادگان به آگاهی اندک مردم از حقوق شهروندی و مشکلات ناشی از آن اشاره کرد و صرف وقت زیاد، غیر مفید، غیر هدفمند و غیر اثر بخش در رسانه ها و فضای مجازی را از جمله آسیب های جامعه ما برشمرد و افزود: دولت و مردم هر دو نسبت به هم حقوق و تکالیفی متقابل دارند که یکی از تکالیف دولت نسبت به مردم رعایت، صیانت و حفاظت از حقوق شهروندی مردم است و بی گمان قدرت مردم و دولت در گرو توانمندی هر دو بخش است.
وی با بیان اینکه جزء کشورهایی هستیم که مردم درگیر مسائل سیاسی هستند و اشتغالات ذهنی فراوانی در این حوزه دارند، گفت: حکومت به درستی تصمیم دارد مردم در حوزه های علمی و اجتماعی تاثیر گذار باشند و نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی آگاهی و آشنایی داشته باشند و حقوق اجتماعی خود را نیز بدرستی بشناسند.
معاون استاندار با بیان این که آموزش حق و حقوق اجتماعی مردم به آنان از اولویت های ماست، افزود: از دیگر اولویت های ما این است که با نظارت و بازرسی جدی عملکرد دستگاه های اجرایی از نادیده گرفته شدن احتمالی حقوق مردم در ادارات و نهادها ممانعت به عمل آید.
حسین زادگان، تاکید کرد: عدم رعایت حقوق شهروندی از سوی دستگاه ها قطعا در ایجاد بحران های اجتماعی و سیاسی تاثیر گذار است و از این رو این مساله را بسیار جدی دنبال می کنیم.
1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.