مدیر کل پزشک قانونی استان مازندران از مرگ 927 نفر در تصادفات رانندگی 3 ماهه تابستان،در طول پنج سال خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، ، مدیر کل پزشک قانونی استان مازندران تصریح کرد: با افزایش حجم سفرها در آخرین ماه فصل تابستان و بالا رفتن میزان تردد در جاده های مازندران آمار حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن نیز افزایش می‌یابد.

علی عباسی افزود :در ماه های تابستان ، مرداد با 332 بیشترین ماه و شهریور با 308 و تیر با 287 در رتبه های بعدی قرار دارند.همچنین در سال 95 ، مرداد ماه با 82 فوتی بیشترین فوتی گزارش شده است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار عابرین پیاده با 267 بیشترین فوتی و موتورسوار با 249 ، سرنشین با 200 ،راننده با 193 ، دوچرخه سوار با 18 مورد به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

عباسی گفت: بر اساس گزارش ارسالی از مراکز پزشکی قانونی استان 713 نفر در محور برون شهری و ما بقی درون شهری هستند.

وی اظهار کرد: برهمین اساس ساری با 158 ، بابل با 120 و آمل با 117 نفر بیشترین فوتی و فریدونکنار با 14 مورد کمترین فوتی گزارش شده است .

مدیر کل پزشک قانونی استان مازندران بیان کرد: از تعداد کل فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی در این مدت 782 نفر بومی و ما بقی غیر بومی هستند.

این مقام اجرایی استان تصریح کرد: در راستای کنترل و کاهش آمار تصادفات ، رعایت نکات ایمنی از قبیل بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و سرنشینان ، استفاده از پل عابر پیاده ، نیز عدم مکالمه با تلفن همراه و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ضروری دانست

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.