مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران گفت:برون سپاری آموزش های مهارتی نیازمند تغییرات اساسی است.

به گزارش ایلنا از ساری،  مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با تأکید بر ضرورت برون سپاری در بخش دولتی گفت: این اداره کل با واگذاری بخش اجرایی آموزش ها به آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای می تواند مأموریت اصلی و استراتژیک خود را محقق سازد.

وی گفت:با تصویب قانون نظام جامع آموزش تربیت حرفه ای، وظایف اصلی سازمان و ادارات کل افزایش یافته است که می توان به تعیین صلاحیت حرفه ای اشاره کرد.

 سید حسین درویشی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران به منظور تحقق وظایف اصلی خود باید فعالیت های آموزشی را در اجرا بین آموزشگاه های آزاد و دیگر شرکای آموزشی خود توزیع کند و معتقدم اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در بخش دولتی وظیفه رهبری و هدایت گری هوشمندانه را بر عهده دارد و آموزشگاه های آزاد به عنوان شبکه های قوی در بخش اجرای آموزش ها باید نقش آفرینی کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در ادامه گفت: در برون سپاری ها برای اینکه نتایج مثبتی بدست آید دستگاه های تحویل گیرنده باید چارچوب هایی را داشته باشند تا شاهد ارتقای کیفیت خدمات و آموزش ها و بهبود مستمر در بخش خصوصی بود.

وی بیان کرد: باید پاسخگوی مناسب به نیازها بر اساس تنوع بازار کار در این واگذاری ها توسط دستگاه گیرنده صورت پذیرد تا برون سپاری ها اثربخشی و کارایی را به دنبال داشته باشد.

درویشی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت توسعه آموزش های مجازی در دنیا،  این آموزش ها در حوزه آموزش های مهارتی نیز به مسیر روشنی دست یافته اند.

وی گفت: در شش ماه سال جاری 55 قرارداد آموزشی در مبحث برون سپاری منعقد و جهت اخذ کد شناسه به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ارسال گردید.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران اظهار داشت: از این تعداد قرارداد ارسالی 16 فقره مربوط به آموزش های مهارتی، نیروهای قراردادی (واحد کارگزینی)، نیرو های حق التدریس (واحد آموزش)، مرکز سنجش آمل، نرم افزار جادوی فکر (واحد مالی)، ائمه جماعت مراکز (واحد فرهنگی) مرکزکلاردشت (اجاره) و ...  بوده است.

وی ادامه داد: تعداد 39 فقره از این قراردادهای آموزشی مربوط به شرکت ها و بخش خصوصی می باشد و از گام های دیگر در این زمینه انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد و بهزیستی استان است که در همین زمینه تیپ قرارداد تهیه و به کلیه مراکز آموزش فنی و حرفه ای تابعه ارسال گردید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در بیان عملکرد آموزشی این بخش گفت: تاکنون 64650  نفر ساعت و 736  نفر دوره بوده است. ضمناً تفاهم نامه ای با اداره کل آموزش و پرورش استان جهت اجرای دوره های آموزشی کاردانش  منعقد شده  است که قرارداد های مربوطه تا پایان ماه جاری (مهر ماه) از سوی مراکز به اداره کل ارسال و اخذ کد شناسه و عقد قراداد انجام خواهد شد

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.