به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد حسین زادگان روز پنجشنبه در جلسه کارگروه خانواده مازندران افزود: در این طرح سعی می شود تا راهکارهای لازم و موثر برای شناساندن داوری برای حل مسائل و مشکلات اتخاذ شود تا این مبحث در میان مردم جا انداخته و از این ظرفیت بدرستی استفاده شود.
وی ادامه داد: آگاهی به موضوع داوری در دعاوی بویژه دعاوی خانوادگی می تواند در کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی موثر باشد.
معاون استاندار مازندران تاکید کرد: در معرفی ظرفیت های داوری می توان از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ها استفاده تا این فضا را شناساند.
معاون دادگستری استان مازندران در این نشست گفت: هنوز جامعه درباره موسسات داوری و نوع خدمات آنها در رفع و رجوع مشکلات اطلاعات لازم ندارد و این مساله باعث شده تا از ظرفیت این موسسات به درستی استفاده نشود .
حجت الاسلام سید مرتضی موسوی افزود : 289 موسسه داوری در این استان فعالیت دارند که به کارهای مشاوره ای و راهنمایی برای طرف های دعاوی مشغول هستند که بیشترین انها در شهر امل به تعداد 108 موسسه است.
به گفته وی همچنین مجوز راه اندازی 48 موسسه داوری دیگر نیز در مازندران در حال بررسی است.
معاون دادگستری مازندران اظهار کرد: اعضای این موسسات شامل یک نفر وکیل به همراه افراد دارای مدرک تحصیلی حقوق، فقه و مبانی حقوقی است.
موسوی گفت: در شش ماهه نخست امسال از پنج هزار و 962 فقره پرونده خانواده ارسالی به مراکز مشاوره مازندران، سه هزار و 930 پرونده رسیدگی شد که حدود 600 پرونده منجر به سازش شد.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز گفت: زنان به عنوان نیمی از جمعیت استان مازندران این ظرفیت و پتانسیل را دارند که از نقش آنها برای پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی استفاده کرد.
سمیه قاسمی طوسی در این نشست افزود: با آموزش های لازم در زمینه مهارت های زندگی و آسیب های اجتماعی به زنان می توان از این ظرفیت برای جلوگیری از وقوع آسیب ها استفاده کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از زنان جامعه مان در نوع برخورد با مسائل، آگاهی های لازم را ندارند و به نوعی در حالت بلا تکلیفی قرار دارند و نمی توانند تصمیمات درست اتخاذ بکنند.
مدیرکل امور بانوان مازندران وجود و حضور موسسات داوری و فعالیت افراد مطلع در این موسسات می تواند در گره گشایی از بسیاری مسائل مبتلا به جامعه کمک کار باشد.
در این جلسه مقرر شد تا از طریق رسانه های گروهی، موسسات داوری و خدمات آنها به جامعه معرفی شود.
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.