به گزارش ایرنا، واحد عبداللهیان روز چهارشنبه در اختتامیه چهارمین گردهمایی باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست در بابلسر اظهار کرد: آستانه حساسیت دانشجویان خیلی پایین است، راجع به مسایل جامعه واکنش نشان می دهند، درگیر منافع و تضاد منافع نیست و نیز مسئولیت پذیری بیشتری دارند.
وی با اشاره به اینکه در بحث توسعه پایدار سه ضلع انسان، انرژی و محیط زیست وجود دارد و انسان طبیعتا مهمترین ضلع است، افزود: هیچ توسعه پایداری بدون حفاظت پایدار محیط زیست اتفاق نمی افتد، بنابراین برآیند مستدل حفظ پایدار محیط زیست رخ دادن توسعه پایدار در جامعه است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان مازندران افزود: اینکه بین انسان و محیط زیست کدام یک مطرح است، باید گفت مساله انسان است و تا زمانیکه انسان در محیط زیست دخالت نکرده محیط زیست، خود، مساله ای ندارد، هرجایی که انسان پانهاده و ظهور و بروز پیدا کرده و به زعم خود خواسته توسعه ای ایجاد کند محیط زیست را دچار اثرات مخربی کرده است.
عبداللهیان با اشاره به وضعیت محیط زیست مازندران گفت: معضل پسماند در استان های شمالی کشور یکی از بدترین معضلاتی است که گریبانگیر این استانهاست و بقیه مشکلات را تحت تاثیر قرار داده است.
وی اظهار کرد: عامل تخریب محیط زیست خود شهروندان و کسانی هستند که در این اقلیم زندگی می کنند و در صورتی می توان محیط زیست را سامان داد که شهروندان را جزیی از راه حل بدانیم.
**سامان محیط زیست باید براساس برنامه های از پایین به بالا اتفاق بیفتد
عبداللهیان گفت: در موضوع سامان محیط زیست حتما باید برنامه های توسعه ای از پایین به بالا اتفاق بیفتد، نظر شهروندان در برنامه ها در نظر گرفته شده و در اجرا هم شهروندان نقش داشته باشند، بخش کمی از این امر به فعالیت های حاکمیت و بخش عظیمی به بخش مردمی مربوط می شود.
وی افزود: در مساله پیشگیری از تخریب محیط زیست تاکید صرف بر قواعد حقوقی کافی نیست، در کنارش قواعد اخلاقی هستند که می توانند روند تخریب را کاهش دهند، پس ترکیبی از قواعد حقوقی و اخلاقی موثر است که نقش دانشجویان بیشتر در حیطه قواعد اخلاقی است و در راستای فرهنگ سازی حفط محیط زیست می توانند مثمر ثمر باشند.
چهارمین گردهمایی باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست به مدت 2 روز در دانشگاه مازندران در شهرستان بابلسر برگزار شد.
بر اساس این دور از گردهمایی، جغرافیای محیط زیستی کشور به هشت منطقه تقسیم و برای هر منطقه کارگروهی از دانش جویان مشخص شد تا آموزش و مسائل پیرامون حفاظت از محیط زیست را بر عهده بگیرند.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.