محمد اسلامی گفت : تصفیه شیرآبه ها تا پایان سال توسط شهرداری باید انجام شود.

به گزارش ایلنا،محمد اسلامی، استاندار مازندران در افتتاح پروژه شیرآبه مهم ترین تکلیف همه ی شهرداری ها و شوراها را بحث تفکیک زباله از مبدا عنوان کرد و افزود :از نخستین روزهایی که در مازندران کار را شروع کردیم دستورالعمل ابلاغ شده که تفکیک زباله صورت بگیرد.

اسلامی تکلیف جدی شهرداری ها را جداسازی زباله در مبدا دانست و افزود : نیاز به همکاری مردم نیز داریم که در زمینه آموزشی هم اقداماتی صورت گرفته است.

استاندار مازندران تصفیه شیرآبه ها تا پایان سال توسط شهرداری را اجباری خواند و اظهار داشت : کار راهبردی که باید انجام شود تصفیه شیرآبه است تا شیرابه به صورت خام در خاک و یا چشمه ها نفوذ نکند.

اسلامی بااشاره به مزیت این پروژه شهرستانی تصریح کرد: تکنولوژی که براساس پژوهش پژوهشگران صورت گرفته و فرآیند ارزان قیمتی دارد که خروجی آن هم دارای ارزش مالی است، باعث کاهش هزینه های شهرمی شود، برای شهرداری تامین درامد می کند و هم اینکه محیط زیست را پاک میکند.

این مسئول نکته برجسته در این پروژه را نداشتن محدودیت حجم بیان کرد و گفت : به هر میزان که شیرابه وارد شود به صورت پیوسته تبدیل شده و قابل استفاده و بهره برداری است که نقطه قوت این طرح به حساب می اید.

وی خاطرنشان کرد: پروژه مربوط به پسماند را در لایحه 98 پیشبینی کردیم و کارگروه ملی پسماند درماه گذشته در سازمان ملی محیط زیست تشکیل شد و برنامه ها لحاظ شد، امیدواریم در لایحه ای که دولت به مجلس تقدیم خواهد کرد و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در ان درخواست شده در مجلس توسط نمایندگان مجلس پیگیری شود تا بتوانیم منابع صندوق توسعه ملی را دریافت کنیم و پروژه های پسماند را با سرعت بیشتری انجام دهیم

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.