به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر رسول ظفرمند روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت ( بیست و هفتم مهر تا سوم آبان ) در ساری افزود: با احتساب هزینه های درمان جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و صندوق بیمه همگانی ،سال گذشته بیش از 22هزار میلیارد ریال هزینه درمان توسط دولت در استان پرداخت شده است.
وی این رقم را سرسام آور توصیف کرد و توضیح داد: در حالی که طرح پزشک خانواده با هدف کاهش هزینه درمان و اقدام عملی در مقولات پیشگیری و توسعه بهداشت از سال 91 در استان شروع و حدود هفت سال از عمرش می گذرد.
ظفرمند توضیح داد: طرح پزشک خانواده به عنوان سطح یک خدمات بهداشتی و درمانی می تواند هزینه درمان را به شدت کاهش بدهد که البته این طرح به رغم هزینه بالایی که روی دست دولت گذاشته است با کم وکاستی ها نیز روبرو است ،اما نباید متوقف شود.
طرح پزشک خانواده در خانوارهای روستایی از سال 90و برای خانوارهای شهری نیز از سال 91 در مازندران دردست اجرا قرار گرفت و حدود 95 درصد از خانوارها تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.
مدیر کل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه ماهانه 25میلیارد ریال دولت به حدود 576پزشک طرف قرار داد این بیمه در استان پرداخت می کند، اظهار داشت: در سه سال اخیر 300هزار نفر از جمعیت استان که تحت پوشش هیچ گونه بیمه درمانی نبودند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت در قالب صندوق ایرانیان شدند.
ظفرمند با بیان اینکه بر پایه آمار سال گذشته یک میلیون و900هزار بار از جمعیت 300هزار نفری بیمه صندوق ایرانیان به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه کردند، بیان داشت: بیمه سلامت استان پارسال برای این افراد در استان یک هزارو 80میلیارد ریال هزینه پرداخت کرده است.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه دولت تدبیر و امید برای کاهش دغدغه های بیماران، اجرای طرح تحول نظام سلامت را از سال 93 آغاز کرد، بیان داشت: حوزه سلامت در ردیف اولویت های اصلی کشور قرار گرفت که ماحصل اجرای این طرح کاهش هزینه های درمان مردم و رضایتمندی آنها بوده است.
ظفرمندی با بیان این نکته که امروز جایگاه و شان بیماران و همراهان در اقشار مختلف حفظ شده است، گفت: با نگاه وسیع دولت تدبیر و امید به مقوله سلامت و درمان، هزینه درمان در مراکز درمانی دولتی برای مردم حداکثر به 10 درصد رسیده است.
وی در عین حال به اهمیت ترویج پیشگیری با توسعه مقوله سلامت و بهداشت اشاره و تصریح کرد: پیشگیری، هزینه های درمان را تا 80 درصد کاهش می دهد از این رو جامعه ما ناگزیر باید به سمت پیشگیری از بیماری ها که با روش های ساده امکان پذیر است حرکت کند.
مدیر کل بیمه سلامت مازندران گفت: برای پیشگیری درحوزه سلامت نیازمند همکاری رسانه ها و فرهنگ سازی هستیم تا بتوان هزینه های سرسام آور درمانی را که بر دوش دولت و مردم سنگینی می کند کاهش داد.
ظفرمند، بیمه شده ،سازمان های بیمه گر و مراکز پزشکی ارائه کننده خدمات سلامت را سه راس مثلث سلامت معرفی کرد و گفت: همه باید نسبت به پیشگیری اهتمام ویژه داشته باشیم.
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.