مدیرکل بیمه سلامت مازندران از هزینه 700 میلیارد تومانی درمان در مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، مدیرکل بیمه سلامت مازندران  در نشست خبری که به مناسبت هفته بیمه سلامت در سالن اجتماعات یادگار امام اداره کل بیمه سلامت استان مازندران برگزار گردید،گفت:در سال 93 بیش از 300 هزار نفر را زیر پوشش بیمه سلامت مازندران بودند که این افراد بدون پرداخت هزینه‌ای صاحب دفترچه بیمه شدند.

رسول ظفرمند  بیان کرد:  10 میلیون از  افراد فاقد بیمه در بازه زمانی کمتر از یکسال دارای دفترچه بیمه درمانی شدند

وی با اعلام اینکه بیمه شده همگانی استان مازندران روند کاهشی داشته است،اظهار کرد:در حال حاضر 270 هزار نفر دفترچه بیمه همگانی دارند که به صورت رایگان خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اعلام اینکه بیش از یک‌میلیون و 900 هزار بار مراجعه با دفترچه بیمه سلامت به مراجع درمانی زیر پوشش این سازمان انجام شده است، گفت: برای هر مراجعه حدود 57 هزار تومان توسط بیمه سلامت برای مردم هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سالجاری ماهانه 1.5 میلیارد تومان بابت هزینه ی فرانشیز  دارو و 2.5 میلیارد تومان بابت حقوق پزشک خانواده شهری پرداخت می‌کنیم.

ظفرمند با بیان اینکه در تلاشیم که مطالبات پزشک خانواده شهری به روز شود گفت: در حال حاضر مطالبات مردادماه را پرداخت کردیم و گواهی شهریور چند روزی است که در اختیار ما قرار گرفته است.

وی اظهار کرد:  در مازندران نزدیک به 700 میلیارد تومان سالانه برای درمان هزینه می‌شود، باید تلاش کنیم که مردم با بیماری‌های سخت و سنگین آشنا شوند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: زمان بهره‌برداری طرح پزشک خانواده شهری به صورت کامل نیاز به فرصت‌های بیشتری دارد.

ظفرمند با بیان اینکه نگاه کشور و مسئولین  به مقوله سلامت بهتر شده،بیان کرد: البته منکر برخی از ضعف‌ها و مشکلات نیستیم و باید با کمک همدیگر نسبت به رفع نقیصه‌ها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیکی هنوز در استان عملیاتی نشده است گفت: سامانه این طرح در بابلسر اجرا شد و پس از رفع نقص در استان عملیاتی می شود.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.