به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازبابل ، رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: دانشگاه اقدامات اولیه را در سال 1370 جهت راه اندازی رشته فیزیوتراپی آغاز نمود و مجموع فعالیت های مسئولین دانشگاه در طی سالیان متوالی نهایتاً منجر به تأسیس رشته فیزیوتراپی درمقطع کارشناسی در سال 1387گردیدکه با پذیرش 20 دانشجو همراه شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دانشکده توانبخشی دارای 16 عضو هیئت علمی می باشد که 4 نفر از آنان دانشیار و 5 نفر استادیار هستند.

دکتر جوانشیر بیان داشت: در سال 1394 باپذیرش دانشجو در سه رشته فیزیوتراپی، گفتار درمانی و شنوایی شناسی ساختار دانشکده شکل گرفت و به ساختمان جدید خود انتقال یافت. دانشکده دارای کلاسهای تئوری، عملی، آمفی تئاتر، آزمایشگاه بیومکانیک، آزمایشگاه صوت، اتاق قالب گیری ، کتابخانه و اتاق های مستقل اساتید و مدیران گروهها می باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: درسال 1394 درخواست تأسیس رشته کارشناسی ارشد فیزیوتراپی از طرف مدیر گروه فیزیوتراپی داده شده و با همت و تلاش رئیس و معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده و دیگر اساتید گروه فیزیوتراپی این امر در سال 1396 با پذیرش 5 دانشجوتحقق پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های آموزشی دانشکده با سه گروه آموزشی بصورت روزانه و با پذیرش دانشجو در رشته های فیزیوتراپی در 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ، گفتاردرمانی و شنوایی شناسی ادامه دارد ،گفت : با گسترش فعالیت ها به تعداد دانشجویان افزوده شد بطوریکه امروز افتخار داریم اعلام نماییم که این دانشکده دارای 3 گروه آموزشی با بیش از 250 دانشجو در مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل اذعان داشت: این دانشکده با درک عمیق از رسالت خود به منظور بکارگیری یافته های پژوهشی در امر آموزش و نیز ارائه پژوهش های بنیادی و کاربردی در امر تحقیقات نیز فعال می باشد.

وی گفت: فعالیت های پژوهشی در قالب مقالات منتشرشده بوسیله اساتید دانشکده ، ارائه سخنرانی و مقاله به گنگره های داخلی و خارجی ، برگزاری کارگاههای آموزشی جهت توانمند سازی همکاران و چاپ کتب اساتید می باشد.

دکتر جوانشیر ادامه داد: دانشکده جهت خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر جامعه و نیز به منظور ارائه آموزش های عملی و کاربردی به دانشجویان و همچنین در راستای نهادینه کردن دستاوردهای عملی و پژوهشی در زمینه علوم بهزیستی و توانبخشی نسبت به خدمات آموزشی و درمانی در بیمارستان ها و کلینیک ها اقداماتی را ارائه نموده است

وی گفت: درمانگاه های آموزشی درمانی فیزیوتراپی، گفتار درمانی و شنوایی شناسی در سه مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی، آیت الله روحانی بابل و کودکان امیرکلا به منظور ارائه خدمات به همشهریان عزیز فعال می باشند.

دکتر جوانشیر افزود: درمانگاه های فیزیوتراپی و گفتار درمانی در بیمارستان شهید یحیی نژاد بابل و همچنین درمانگاه فیزیوتراپی درکلینیک ویژه امید به ارائه خدمات آموزشی درمانی می پردازند.

رئیس دانشکده توانبخشی اظهار داشت: در مهرماه سال 1395 ساختمان دانشکده و سالن همایش دانشکده با ظرفیت حدوداً 200 نفر توسط دکتر پورفسور مجید سمیعی افتتاح شد که پس از آن تمامی کنفرانس ها و مراسمات جشن فارغ التحصیلی دانشجویی و مراسمات فرهنگی و ... در این سالن برگزارمی گردد.

دکتر جوانشیر گفت: کتابخانه دانشکده توانبخشی در سال 1395 با پیگیریهای به عمل آمده از سوی مسئولین و ضرورت وجود یک کتابخانه تخصصی در محل دانشکده توانبخشی رسما فعالیت خود را آغاز نمود.

وی ادامه داد : با راه اندازی کتابخانه و افزودن کتب متعددی به کتاب های موجود، ارائه خدمات مناسب به دانشجویان رشته های مختلف در دانشکده انجام می گردد.

دکتر جوانشیر رئیس دانشکده توانبخشی افزود: در خردادماه سال 1397با پیگیریهای لازم ازطرف رئیس و معاون آموزشی، پژوهشی و امور اداری دانشکده و با همکاری بسیار خوب معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ، سالن امتحانات با متراژ 195 مترمربع و به تعداد 100 صندلی برای امتحانات دانشجویان ساخته شده و به وسیله ریاست دانشگاه افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: چشم اندازه آینده دانشکده، گسترش فضاها و امکانات آموزشی درمانی بالینی در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه و افزایش رشته های دانشکده و ایجاد مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته های موجود می باشد.

رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی بابل

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1033617
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.