سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: مازندران دارای بیشترین درآمد روستایی در کشور است.

به گزارش ایلنا از ساری،  سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال مازندران،ضمن تقدیر از اقدامات استانداری مازندران در سرعت بخشیدن برنامه های اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر در مازندران گفت : بعنوان یک مازندرانی وظیفه خود میدانم که از اقدامات بموقع دستگاه های اجرایی مازندران در پی سیل اخیر که در هیات دولت نیز مورد تقدیر قرار گرفت، سپاسگزاری کنم.

انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به آمار مرکز پژوهش های مجلس در بررسی روند فضای کسب و کار از پاییز ۹۳ تا زمستان ۹۶ افزود : در این مقطع زمانی سه میلیون نفر به جمعیت فعال کشور اضافه شده است که در ده سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد : طی این دوره زمانی برای 70 درصد از این جمعیت، شامل ۲میلیون و صد هزار نفر اشتغال ایجاد شده است که آماری بی‌سابقه از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بوده است.

 محسنی با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به اشتغال روستایی بعنوان نماد فرهنگ و تولید متاثر از تمدن و اهمیت ماندگاری مشاغل در روستاها افزود : بر اساس آماری که مرکز ملی آمار در سال گذشته اعلام نموده است متوسط درآمد روستایی در سال ۲۰ میلیون تومان و درآمد شهری ۳۳ میلیون تومان است و استان مازندران دارای بیشترین درآمد روستایی در کشور میباشد.

وی ضمن تقدیر از اقدام مجلس شورای اسلامی در تخصیص یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به اشتغال روستایی اذعان داشت : بیش از ۱۷ هزار میلیارد از این مبلغ در جهت تسریع اشتغال روستایی اختصاص یافته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.