به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، زائران حسینی می توانند از طریق این شماره پیامکی؛ دیدگاه ها، نظرات و شکایات خود را به این ستاد اعلام کنند.
ثبت نام برای سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی سال جاری از هفتم مهر ماه در سراسر کشور فعال شد و بر اساس اعلام اداره کل حج و زیارت مازندران تاکنون بیش از 20 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.
پارسال بیش از 43 هزار مازندرانی در اربعین حسینی به عتبات عالیات سفر کردندو پیش بینی می شود امسال تعداد متقاضیان بیشتر شود.
متقاضیان سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی باید با مراجعه به سامانه سماح به نشانی www.samah.haj.ir ابتدا نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و پس از واریز وجوه مربوط به صدور روادید و بیمه، به یکی از 230 دفاتر زیارتی مجاز در سطح استان مراجعه تا فرایند صدور ویزای خود را تکمیل کنند.
هزینه سفر به عتبات عالیات در اربعین سال جاری معادل 41 دلار است و قیمت هر دلار هم با 35 درصد تخفیف برای زایران اعمال می شود.
ویزای متقاضیان مازندرانی و گلستانی در کنسولگری موقت عراق در مازندران صادر می شود.
امسال هم جهت تسهیل در امور اعزام زائران اربعین حسینی و جلوگیری از ازدحام و تخلف، صدور ویزا هم به صورت انفرادی و هم گروهی تا سقف پنج نفر صادر می شود.
اعتبار ویزای عتبات عالیات برای اربعین از زمان صدور سه ماه است و متقاضیان اربعین حسینی تا یک روز بعد از اربعین و تا پایان ماه صفر می توانند برای این سفر معنوی ثبت نام کنند و مشرف شوند .
بر اساس هشدار اداره کل حج و زیارت عبور از مرز برای شرکت در مراسم اربعین تنها با ویزا و به همراه داشتن مدارک امکان پذیر است و زایران نباید تا پیش از صدور ویزا ، بلیت تهیه کنند .
حج و زیارت مازندران به متقاضیان سفر به عتبات عالیات در اربعین هشدار داد که تنها از راه قانونی و مسیر تعیین شده نسبت به ثبت نام و اخذ ویزا اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.
بر اساس گزارش این اداره کل، در روزهای اخیر برخی افراد متقاضی در دام سودجویان قرار گرفتند و ویزای جعلی برایشان صادر شد.
همچنین زائران اربعین تحت پوشش بیمه قرار دارند.
1888/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.