بارندگی شدید همراه با سیلاب که از عصر جمعه در مناطق غربی مازندران آغاز شد و تا عصر روز گذشته (شنبه ) نیز ادامه داشت خسارات زیادی به بخش های مختلف زیربنایی، تاسیسات برق رسانی ، آبرسانی و بناهای مسکونی منطقه وارد کرده است.
عبدالصمد صفرنژاد روز یکشنبه در حاشیه بازدید استاندار مازندران از مناطق سیلزده نوشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود 12 روستا به علت بارندگی شدید در محاصره سیل قرار گرفتند و طبق ارزیابی های به عمل آمده تاکنون حدود 150 واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شناسایی شد.
وی ادامه داد: روستاهای مزگا ، کوشکسرا ، ونوش ، دزدک ، ملکار ، حمزده سفلی ، شوفسکاج را از جمله روستاهایی که دچار آبگرفتگی شدند.
فرماندار نوشهر گفت: هم اکنون حجم انبوه آب در این روستاها فروکش کرد ولی میزان خرابی های به بار آمده ناشی از این بلای طبیعی خیلی زیاد است و کارشناسان ذیربط با اعزام این منطقه سیلزده در حال ارزیابی دقیق میزان خسارت ها هستند.
صفرنژاد افزود: سیل بیشترین خسارت به واحدهای مسکونی وارد کرده است و ضمن آنکه مسیر 12 کیلومتری نوشهر -چالوس که پیوند دهنده راههای ارتباطی گیلان و مازندران است هم اکنون به علت تخریب پل بسته شده است.
پل ارتباطی کمربندی نوشهر در منطقه موسی آباد شب گذشته به دلیل سیلاب تخریب شد و در جریان این حادثه یک دستگاه کامیون نیز به داخل رودخانه ماشلک سقوط کرد.
شهرستان نوشهر دارای 2 شهر ، 130 روستا است که بیش از 60 روستای آن در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.
/1602/7078/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.