فرمانده نیروی انتظامی مازندران با بیان اینکه اقتدار پلیس مشروعیتی است که مردم به پلیس می دهند از تصرف زمزن خوارب 21 هزار میلیاردی در مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،سردار میرفیضی امروز در خطبه های نماز جمعه ساری به شعار هفته نیروی انتظامی تحت عنوان پلیس مقتدر،امین مردم اشاره کرد و اظهار داشت: اقتدار پلیس مشروعیتی است که مردم به پلیس می دهند.

وی مردم را یکی از مولفه های قدرت هر کشور برشمرد و افزود: مشروعیت هر نظام به پشتیبانی مردمی است .

فرمانده انتطامی مازندران با بیان اینکه جدایی مردم از حاکمیت و نظام در دستور کار دشمنان جمهوری اسلامی قرار گرفته است اما در تحقق این هدف موفق نبوده است، گفت: در شرایط فعلی نیز پس از جنگ فرهنگی ،اجتماعی در حوزه اقتصادی ورود پیدا کرده تا به هدف نهایی خود همان جدایی مردم از حاکمیت و نظام دست پیدا کند ؛ اما در این هدف نیز موفق نبوده است.

وی افزود: اهدافی را که دشمن برای مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران ترسیم کرده بود با مدیریت و درایت مقام معظم رهبری و پیش از این با اقدامات موثر امام (ره) به نتیجه نرسیده است و نهال انقلاب همچنان در حال تقابل با استکبار جهانی بویژه آمریکای جنایتکار است.

میرفیضی به عملکرد پلیس در حوزه های مختلف اشاره و تاکید کرد: پلیس پیش از آنکه پلیس باشد یک بسیجی است و ملاک بکارگیری پلیس بسیجی بودن است.

وی بصیرت و هوشیاری را رویکردهای مهم در حوزه پلیس بیان کرد و گفت: در شرایط فعلی که دشمن درصدد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است اتحاد و همدلی میان مردم،نیروهای مسلح و دولت خدمتگذار بهترین روش برای خنثی کردن توطئه های دشمنان است.

میرفیضی با بیان اینکه شعاری که پلیس در هفته ناجا انتخاب کرده فقط مربوط به این هفته نیست و به نوعی چراغ راه پلیس است ادامه داد: امسال 140 برنامه برای هفته ناجا پیش بینی شده بود که به دلیل چهلمین سال از پیروزی انقلاب 40 برنامه اجرایی می شود.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه امنیت اصلی ترین نیاز هر جامعه است گفت: پلیس زمانی موفق است که با صلابت ، مردم محور و وحدت کلمه داشته باشد.

وی توضیح داد: اقتدار پلیس مشروعیتی است که مردم به پلیس می دهند، اقتدار پلیس فقط در تجهیزات و آموزش نیست بلکه در اغنا سازی و حوزه نرم افزاری است.

میرفیضی قدرت پلیس را در پاسخگویی به مردم و ایجاد نظم و انضباط در جامعه دانست و تصریح کرد: ناجا مفتخر خدمتگزار و خادم بهترین مردم دنیاست.

وی با اعلام اینکه نیروی انتظامی 360 شهید و 1200 جانباز و 2 هزار آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است از تصرف بیش از 220 هزار متر اراضی در حوزه زمین خواری به ارزش 21 هزار میلیارد تومان و کشف 205 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان خبر داد.

میرفیضی از کشف یک تن و 800 هزار انواع مواد مخدر در 6 ماهه سالجاری در مازندران خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: نرخ نزاع دسته جمعی 9 درصد، آدم ربایی 36 درصد،گرانفروشی 84 درصد و تصادفات 41 درصد نسبت به کشور پایین تر هستیم.

میرفیضی آمار تردد در 6 ماهه سالجاری به استان مازندران را 26 میلیون تردد اعلام کرد و گفت: همچنین در آمار تصادفات نسبت به مشابه سال گذشته و در مقایسه با کشور 12 درصد فوتی کاهش داشته ایم.

وی بیان کرد: در حوزه فعالیت های فوریت های پلیس 314 تماس داشتیم که 150 هزار نفر از خدمات پلیس بهره مند شدند همچنین تقدیر از پلیس مازندران با رشد  16 درصدی مواجه بودیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.