رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دخالت های غیر تخصصی سودجویان بیماری بیماران را تشدید می کند.

به گزارش ایلنا از ساری،سید عباس موسوی در شصت و پنجمین کنگره میان دوره ای جامعه جراحان ایران با موضوع چالشهای جراحی و راهکارهای کاهش عوارض، بر پزشکی مبتنی بر شواهد تاکید و اظهار کرد: در جوامع امروزی دخالت های غیر تخصصی و غیرکارشنای مردم را تهدید می کند به طوری که برخی از سودجویان با وعده درمان به بیماران سبب تشدید بیماری آنان می شوند.

وی افزود: گاهی مصرف داروهای دست ساز سودجویان بیماری آنها را تشدید می کند این در حالی است که برخی از بیماران می توانند در مراحل اولیه با مراجعه به پزشک درمان شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به باورهای غلط در جامعه اشاره کرد و گفت: سودجویان این حوزه برآنند به مردم القاء کنند که پزشکان به دنبال سود و افزایش مالی هستند این در حالی است که پزشکان با تجارب چند ساله که در حوزه طبابت دارند جان بیماران همچون امانت برایشان ارزشمند است.

وی با بیان اینکه در حوزه پزشکی اقدامات باید براساس کار مبتنی بر شواهد صورت گیرد، افزود: مردم جامعه باید مداخلات علمی پزشکی را بپذیرند که براساس شواهد صورت می گیرد، نباید سلامتی را حراج و آن را در اختیار افرادی که الفبای پزشکی را نمی دانند قرار دهیم.

موسوی ارائه شواهد علمی را کار بسیار سختی دانست و عنوان کرد: هر دارویی تولیدی در دنیا پس از گذراندن مراحل مختلف علمی وارد بازار می شود که این مراحل بیش از 15 سال طول می کشد تا عوارضی برای بیمار نداشته باشد.

وی  به برگزاری کنگره جامعه جراحان ایران اشاره کرد و توضیح داد: این کنگره با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران از 11 الی 13 مهر ماه در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) با حضور جراحان حوزه های مختلف برگزار می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شرکت بیش از 300 نفر در این کنگره  خبر داد و گفت :این کنگره می تواند اطلاعات علمی را به روز و ارتباط جامعه پزشکان را تسهیل کند ،ضمن اینکه در حاشیه این کنگره فعالیت های مشترک بین حوزه های مختلف شکل می گیرد.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود ملزومات پزشکی مواجهه نیستیم، افزود: اتفاقات در حوزه های اقتصادی و اجتماعی در حوزه تاثیرگذار است ولی تلاش شده که این تاثیرات حداقل باشد و بتوانیم خدمات را به بیماران ارائه دهیم ، تاکنون نیز موفق بوده ایم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.