حبیب الله ساداتی روز سه شنبه در گفت گو با ایرنا افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه ' سماح ' به نشانی www.samah.haj.ir ابتدا نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و پس از واریز وجوه مربوط به صدور روادید و بیمه، به یکی از 230 دفاتر زیارتی مجاز در سطح استان مراجعه تا فرایند صدور ویزای خود را تکمیل کنند.
وی با اعلام این که هزینه سفر به عتبات عالیات در اربعین سال جاری 386 هزار تومان معادل 41 دلار است، تاکید کرد که این مبلغ باید به صورت الکترونیک پرداخت شود.
ساداتی از گشایش کنسولگری موقت عراق در مازندران برای دومین سال خبر داد و گفت که امسال نیز صدور ویزای زائران مازندرانی برای زیارت اربعین حسینی در کنسولگری موقت عراق در ساری انجام می شود.
مدیرکل حج و زیارت مازندران با اظهار اینکه تا کنون برای هیچ یک از چهار هزار متقاضی زیارت عتبات عالیات در اربعین حسینی ویزا صادر نشده است، افزود: عدم صدور حواله ارزی برای کنسولگری جهت صدور ویزا تنها دلیل تاخیر در این مورد بوده است.
ساداتی گفت: امسال هم جهت تسهیل در امور اعزام زائران اربعین حسینی و جلوگیری از ازدحام و تخلف، صدور ویزا هم به صورت انفرادی و هم گروهی تا سقف پنج نفر صادر می شود.
وی اعتبار ویزای عتبات عالیات برای اربعین از زمان صدور را سه ماه اعلام کرد و افزود: متقاضیان اربعین حسینی حتی یک روز بعد از اربعین و تا پایان ماه صفر می توانند برای این سفر معنوی ثبت نام کنند و مشرف شوند .
مدیرکل حج و زیارت مازندران توصیه کرد: زائران برای جلوگیری از مشکلات ازدحام روزهای نزدیک به اربعین و صدور بموقع ویزا، از هم اکنون نسبت به ثبت نام در سامانه سماح و دریافت ویزا اقدام کنند .
وی با تاکید بر این که عبور از مرز برای شرکت در مراسم اربعین تنها با ویزا و به همراه داشتن مدارک امکان پذیر است، از زایران اربعین خواست تا پیش از صدور ویزا ، بلیت تهیه نکنند .
اربعین پارسال حدود 44 هزار مازندرانی زایر مرقد امام حسین (ع) و یاران باوفایشان در کربلای معلا شده بودند و در مسیر پیاده روی اربعین، مازندران 20 موکب خدماتی برپا کرد.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.