به گزارش خبرنگار ایرنا و براساس اظهارنظر رئیس محیط زیست شهرستان سوادکوه در محل وقوع حادثه حدود 300 هزار لیتر بنزین به رودخانه تلار وارد شد که در صورت صحت این ادعا باید اقدام اساسی از سوی شرکت متولی و محیط زیست برای سالم سازی صورت گیرد.
براساس نظر کارشناسان فنی، آلاینده نفتی یکی از مهمترین منابع آلاینده در تغییر کیفیت آب است که به دلیل سمی بودن، حتی در غلظت های بسیار محدود، خطرناک خو اهد بود.
*** تایید آلایندگی نفتی از سوی محیط زیست
مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: در بررسی اولیه کارشناسی نشست بنزین ناشی از ترکیدگی خطوط لوله انتقال در سوادکوه به حوزه ابریز رودخانه تلار قائمشهر تایید شد.
حسینعلی ابراهیمی کارنامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اظهار نظر پیرامون میزان خسارت های ناشی از ورود بنزین به داخل این رودخانه نیاز به کارشناسی فنی تکمیلی دارد.
وی اضافه کرد: درصورت تایید میزان خسارت های ناشی از نشست بنزین به آبزیان رودخانه تلار، پرونده ای برای شرکت متولی تشکیل خواهد شد.
مدیرکل محیط زیست مازندران اظهارداشت : چنانچه کارشناسان به سهل انگاری درنگهداری خطوط انتقال بنزین و نشت این فراورده از سوی شرکت متولی برسد، مطابق با قانون با شرکت ذینفع برخورد خواهد شد.
وی جریمه اصلی شرکت متولی را پاکسازی آلایندگی از رودخانه بیان کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال کارشناسان این شرکت با همراهی محیط زیست مازندران در حال بررسی خسارت احتمالی زیست محیطی ناشی از نشت بنزین هستند.
براساس این گزارش هرگونه اظهارنظر قطعی دراین زمینه منوط به تکمیل شدن بررسی کارشناسی است.
عصر روز جمعه براثر ترکیدگی ناشی خط لوله انتقال بنزین پالایشگاه تهران به مازندران در منطقه سوادکوه، مقادیری بنزین در منطقه و به رودخانه های اطراف نشت کرد.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.