کوروش یوسفی عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به عقب ماندگی چهار ماه حقوق کارگران شهرداری ساری گفت: چناچنه حقوق این افراد در موقع مقرر پرداخت نشود به همراه اصحاب رسانه سکوت شهرداری را نسبت به این مسئله می شکنم.

به گزارش ایلنا از ساری،کوروش یوسفی امروز در سی و یکمین جلسه شورای شهر ساری با بیان اینکه چهار ماهی است که کارکنان شهرداری ساری حقوق نگرفته و به اعتراض در یکی از سازمان های تابعه شهرداری تجمع کرده اما پاسخی دریافت نکرده اند اظهار داشت: این در حالیست که برخی از کارکنان شهرداری در لایه های بالاتر از حقوق و مزایای خوبی برخوردار بوده و به موقع نیز دریافت می کنند.

وی ادامه داد: بیش از یک سال است نسبت به پرداخت نشدن حقوق برخی کارکنان شهرداری، صبر کرده‌ام، چنانچه شهرداری به این مسئله پاسخ ندهد و مشکلات فرا روی این قشر از کارکنان شهرداری را پرداخت نکند  به اتفاق اصحاب رسانه این مشکل را پیگیری خواهم کرد .

عضو شورای اسلامی شهر ساری با یادآوری اینکه شهرداری ساری موظف به پاسخگویی میزان درآمد طبق ماده 71 قانون شوراها در پایان هر 6 ماه یک بار به اعضای شورای شهر و شهروندان باشد بر اعمال ماده 81 قانون شوراها در مرکز مازندران تاکید کرد.

یوسفی به نامگذاری میادین ،معابر و اماکن شهری اشاره کرد و گفت: طبق بند 24 ماده 80 از وظایف شوراها نامگذاری میادین و خیابان های شهر باید با مصوبه شورای اسلامی شهر باشد این در حالیست که احساس می شود بسیاری از این نامگذاری ها بدون مصوبه قانون شورا انجام می گیرد و وجاهت قانونی ندارد.

یوسفی ادامه داد: بهتر است نامگذاری اماکن شهری ریشه فرهنگی و علمی داشته و با مصوبه شورای شهر باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ساری بیان کرد: برخی سازمان‌های شهرداری در این زمینه نیازمند تحقیق و تفحص هستند.

مازندران اسیر مدیران الفبایی و تصمیات اشتباه شده است

قاسم قاسمی  با بیان اینکه امروز در شرایطی که دشمن داخلی و خارجی ، وضعیت خاصی را بر کشور تحمیل کرده است و دولت در همه ابعاد اقتصادی درگیر گشته است ،اظهار داشت: در چنین شرایطی برخی نیز قضا را تنها به سمت شهرداری ساری نشانه گرفته اند.

وی افزود: ضمن پذیرش نقاط ضعفی که مجموعه شهرداری و شورا داشته و دارد ،عدم مسئولیت پذیری دیگر نهادها را بر نمی تابیم.

عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت: مدیران کل و مدیران عالی استان بدانند اینجا ساری است مرکز تاریخی استان بزرگ مازندران گویا عملکرد مقتدرانه شهرداری در سال های اخیر سبب شده تا ساری را به حال خود رها کنند.

وی با اشاره به حوزه گردشگری و توجه ویژه به این موضوع افزود: گردشگری در این در شهرسامان ندارد و پروژه فرهنگی مرحوم کردان نیز همچنان بر زمین مانده است.

قاسمی ادامه داد: در شرایط کنونی که مازندران بزرگ و متحد مملو از نعمت های الهی است ،اسیر مدیران الفبایی و تصمیمات اشتباه شده است.

وی خطاب به مسئولان متولی گفت: هر روز که مردم از کنار این ساختمان نیمه کاره عبور می کنند کارنامه مدیریتی شما در مقابل چشمانشان مرور می شود،عیار شما برای مردم مشخص می شود.

قاسمی بیان کرد: اداره راه باید پایخگو باشد که چگونه یک پل تبدیل به یک زیر گذر عجیب می شود که هیچگونه استانداری برخوردار نیست.

عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون بودجه وحقوقی شورای اسلامی شهر ساری در شرایط کنونی که مازندران بزرگ و متحد مملو از نعمت های الهی است ،اسیر مدیران الفبایی و تصمیمات اشتباه شده است. گفت: چه کسی پاسخگوی پروژه 22 بهمن ساری است ضمن اینکه کمربندی شرقی نیز به حال خود رها شده است.

پرداخت حقوق در شهرداری عادلانه نیست

 نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: پرداخت حقوق در شهرداری عادلانه نبوده و عدالت رعایت نمی‌شود اگرچه تامین منابع برای پرداخت حقوق کار سختی است و کمترین مشکل را در این زمینه نسبت به دیگر شهرداری‌های استان داریم.

علی اکبر زلیکانی در سی ویکمین جلسه شورای شهر ساری با بیان اینکه زباله‌سوز مهم‌ترین پروژه زیرساختی ساری است و اینکه روند اجرای زباله‌سوز را خیلی مناسب نیست،اظهار داشت: اگرچه شهردار ساری وعده داد پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه عدم پرداخت بدهی شهرداری صدای طلبکاران را بلند کرده است افزود: تعدادی پیمانکاران به دلیل طلب‌های ناچیز از شهرداری به ما مراجعه می‌کنند، شهرداری برای این مطالبات به ویژه مطالبات خرد تدبیر کند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: پرداخت حقوق در شهرداری عادلانه نبوده و عدالت رعایت نمی‌شود اگرچه تامین منابع برای پرداخت حقوق کار سختی است و کمترین مشکل را در این زمینه نسبت به دیگر شهرداری‌های استان داریم.

وی تاکید کرد: شهرداری در پرداخت حقوق، قشر ضعیف را بیشتر در نظر گیرد و به سازمان های عمران،فضای سبز و سرای تداوم بیشتر توجه کند.

زلیکانی ادامه داد: شهرداری برخی از سازمان های تابعه را به بنگاه های تجاری تبدیل کرده بهتر است این سازمان به دنبال درآمد پایدار باشند چرا که منابع شهرداری به شدت محدود شده است.

وی بر تشکیل سازمان سرمایه گذاری در شهرداری ساری تاکید کرد و تحقق آن را در ارتقای درآمد پایدار موثر دانست.

زلیکانی بیان کرد: زمین‌های ساحلی مربوط به شهرداری ساری معلوم نیست با چه ساز و کاری به سازمان دیگری واگذار شده است، شهرداری نسبت به اعاده حقوق مردم ساری در این زمینه اقدام کند ضمن اینکه اعضای هیات رئیسه و اعضای شورای شهر بطور جدی پیگیر این موضوع هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.