مدیر کل تامین اجتماعی مازندران گفت:امسال چهار هزار و584 نفر بیکار و از مقرری بهره مند شدند.

به گزارش ایلنا از ساری،محمودی امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه کشور بوده که 42 میلیون نفر را تحت پوشش بیمه ای خود دارد اظهار داشت :  یک میلیون و 350 هزار نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی مازندران قرار دارند که رتبه هشتم را از نظر بیمه شدگان داریم.

وی با اعلام اینکه سازمان تامین اجتماعی مازندران ماهیانه 250 میلیارد تومان حقوق به مستمری بگیران استان پرداخت می کند شمار مستمری بگیران اصلی و تبعی استان را تا پایان تیرماه 97، 283 هزار 500 نفر برشمرد.

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران تعداد از کارافتاده های تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی را هفت هزار و 717 نفر اعلام کرد و گفت: ضریب وابستگی بیمه ای کشور 5.3 درصد است که این میزان در استان نسبت به پشتیبانی بیمه شده 4.8 درصد است که نشان از کاهش وابستگی دارد.

 وی با اشاره به رشد بیمه شدگان  و اینکه مصارف از منابع در استان پیشی گرفته است تصریح کرد : امروز شاهد هستیم که نسبت مستمری بگیری در استان 5 به یک رسیده است

محمودی شمار بیمه شدگان اجباری شاغل در کارگاهها را منتهی به تیرماه را 390 هزار و 280 نفر برشمرد و اضافه کرد: این میزان نسبت به سال 96 رشد منفی داشته است.

وی با بیان اینکه مازندران از نظر کارگاهها با 103هزار واحد رتبه چهارم کشور را دارد و 60 درصد مربوط به کارگاههای صنفی است گفت که تعداد کارگاههای فعال در استان 4 درصد رشد داشته است .

محمودی با اشاره به اینکه امسال چهار هزار و584 نفر بیکار و از مقرری بهره مند شدند، افزود: همچنین بیمه شدگان یارانه بگیر نیز در استان رو به افزون بوده است.

وی گفت: در حال حاضر حدود 11 هزار نفر  از مستمری بیکاری استفاده می کنند.

محمودی بیان کرد: برای نخستین بار در کشور در ماده 13 قانون برنامه ششم بدهی تامین اجتماعی مقرر شد تا بدهی های سازمان تامین اجتماعی از سوی دستگاهای بدهکار پرداخت شود ضمن اینکه این دستور العمل در بودجه سال 97 پیش بینی شده است؛ اما تاکنون محقق نشده است.

وی با بیان اینکه 214 نفراز کارفرمایان قابل دریافت تسهیلات متعهد به ایجاد اشتغال شده اند ادامه داد: در سال گذشته 28 هزار نفر کارگر داشتند که پس از دریافت تسهیلات شاهد کاهش حدود 400 نفر از کارگران بیمه شده اجباری بودیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.