مدیر کل دفتر هماهنگی و پایش وزارت خارجه گفت: وزارت خارجه با استفاده از ابزار دیپلماسی و سیاسی وارد میدان می شود تا با افزایش تولید داخلی زمینه حضور بیشتر در بازارهای جهانی فراهم شود .

به گزارش ایلنا از ساری،احمد معصومی فر  در آیین گشایش نمایشگاه بین المللی کشاورزی در ساری اظهار داشت: کارگروه اخیرا با دستور معاون اول رئیس جمهور در وزارت امور خارجه تشکیل شد تا روند بهینه سازی تجارت بین المللی این نوع شرکت ها را انجام دهد .

وی برگزاری کارگاههای آموزشی آشنا با قواعد و اصول تجارت بین المللی را از جمله برنامه های این کارگروه ویژه وزارت خارجه عنوان کرد و افزود: باتوجه به اهمیت ارتباط تجاری بین المللی و  برای حفظ ارتباط تجاری با کشورهای اروپایی اقدامات در این کارگروه می تواند اثربخش باشد .

مدیر کل دفتر هماهنگی و پایش وزارت خارجه از تشکیل کارگروه ویژه توسعه همکاری شرکت های کوچک و متوسط با دیگر کشورها در این وازرتخانه خبرداد و گفت : این کارگروه تلاش می کند تا شرکت های داخلی را با مسائل تجارت بین المللی آشنا و توانمند بکند .

وی از اجرای اقتصاد مقاومتی و گسترش همکاری با کشورهای همسایه به عنوان دوابر اولویت این وازرتخانه نام برد و گفت :  وزارت خارجه در دور جدید برنامه ریزی با اولویت قراردادن این مسائل ساختار وزارتخانه ای خود را تغییر داده است .

معصومی فر افزود: وزارت خارجه برای این منظور با استفاده از ابزار دیپلماسی و سیاسی وارد میدان می شود تا با افزایش تولید داخلی زمینه حضور بیشتر در بازارهای جهانی فراهم شود .

وی ادامه داد: تقویت صادرات کالاهای غیر نفتی ، خدمات فنی و مهندسی و نیروی کار و واردات سرمایه ، تکنولوژی و جذب توریسم در برنامه های وزارت خارجه قرار دارد .

معصومی فر تاکید کرد : برای رسیدن به توسعه صادرات باید در زمینه زیرساخت های این بخش از جمله لجستیکی و ترانزیتی اقدامات لازم صورت بگیرد .

مدیر کل دفتر هماهنگی وزارت خارجه در خصوص مسائل اخیر بین المللی و خروج ترامپ از برجام گفت : برخلاف چهار دهه اخیر برای نخستین بار اقدام  آمریکا مورد حمایت دیگر کشورها قرار نگرفت و در این مساله بجز سه کشور و یک رژیم صهونیزم حامی ندارد.

معصومی فر افزود: این اقدام ترامپ باعث شد تا جهانیان بدانند آمریکا قابل اعتماد نیست حرفی که 40 سال جمهوری اسلامی ایران آن را فریاد زد .

وی گفت : این اتفاقات باعث شد تا اروپایی ها متوجه شوند که اقتصادشان در گروگان دلار آمریکا است و برای نجات آن وارد عمل شوند .

معصومی فر به تصمیم کشورهای اروپایی و آسیایی برای خروج کشورشان از دایره دلار به عنوان شروع تغییرات در عرصه اقتصاد بین الملل نام برد .

در نمایشگاه بین المللی کشاورزی مازندران  50 شرکت  داخلی فعال‌ در عرصه های کشاورزی ، شیلات و دام سرمایه گذاران بخش کشاورزی از 15 شرکت روسیه ، بلغارستان و لهستان  نیز حضور دارند .

این نمایشگاه تا ششم مهر در محل مجتمع نمایشگاه نیاوران واقع در ساری برپاست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.