سردار عبدالله ملکی روز چهارشنبه در همایش' یاد یاران ' ویژه طلاب و روحانیون رزمنده مازندران که در ساری برگزار شد، افزود: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران 90 هزار رزمنده شرکت داشتند که با رشادت های خود پیروزی ایران در این جنگ نابرابر را رقم زدند.
وی ادامه داد: اما به وسعت حضور این تعداد افراد در خلق این حماسه، آثاری برای نشان دادن آن خلق نشده و وجود ندارد.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران تاکید کرد: خاطرات آنانی که در دفاع مقدس حضور داشتند می تواند در ماندگاری این حادثه تاریخی کشور تاثیر مهمی داشته باشد.
ملکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس خواست تا برای بیان و حتی نوشتن خاطرات آن دوران دست به کار شوند تا به صورت کتابی برای نسل آینده باقی بماند.
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران نیز در این مراسم گفت: نظام جمهوری اسلامی تاکنون جنگ های متعدد نظامی، فرهنگی ، عقیدتی و اقتصادی را پشت سر گذاشته است.
حجت الاسلام یدالله غلامی افزود: در جنگ اخیر دشمنان که همان جنگ اقتصادی است با دستور مقام معظم رهبری و تشکیل ستاد، قوای سه گانه پای کار آمده اند.
وی ادامه داد: هر چند در تمامی این جنگ ها مجبور به صرف هزینه بودیم و هزینه ها از قبیل شهادت جوانان پرداخت کردیم اما در نهایت، موفقیت و عزتمندی برای نظام به همراه داشته است.
به گفته این مسئول در سپاه کربلای مازندران در تمامی این جنگ ها، دشمنان کشورمان ناکام ماندند و نتوانستند به اهدافشان برای ضربه زدن به نظام برسند.
در این مراسم از رزمندگان روحانی و خانواده شهدای روحانی مازندران تجلیل شد.
بیش از چهار هزار روحانی در دوران دفاع مقدس در میدان جنگ حضور داشتند که 350 نفر از این روحانیون به درجه شهادت نائل شدند.
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.