به گزارش خبرنگار ایرنا ، بارندگی 25 دقیقه ای روز دوشنبه در بخش کوهستانی کجور باعث جاری شدن سیلاب شد که علاوه بر مسدودی موقت بخشی از راه های اصلی و فرعی به بخش های دامداری این منطقه نیز خسارت وارد کرد.
عبدالصمد صفرنژاد که روز سه شنبه به همراه اعضای ستاد بحران شهرستان در منطقه کوهستانی کجور حضور یافت، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که آمار دام های تلف شده بر اساس اظهارات دامداران است و برای مشخص تعداد دقیق و یا احتمال افزایش آن نیاز به بررسی دقیق کارشناسان ذیربط در منطقه است.
وی گفت: بر اساس بازدیدهای انجام شده در منطقه، بیشترین میزان بارندگی در روستاهای 'نیمور' و 'کوهپرسفلی ' رخ داده بود که این بارش باعث شکسته شدن شبکه آبرسانی روستای کوهپر سفلی شد.
صفرنژاد افزود: برای رفع کمبود آب ساکنان این روستا، آب شرب مردم از طریق تانکر تامین شد، ضمن اینکه کارکنان اداره آب و فاضلاب روستایی نیز در جهت رفع خرابی لوله ها مشغول هستند.
وی ادامه داد: ماشین الات سنگین نیز مشغول پاکسازی معابر عمومی این دو روستای منطقه هستند.
بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر بارندگی رگباری و احتمال آبگرفتگی معابر و طغیانی شدن رودخانه ها ، اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان نوشهر از روز قبل برای مقابله با این حوادث غیرمترقبه در آماده باش کامل قرار داشتند.
فرماندار نوشهر خبرهای منتشر شده در خصوص خسارات در برخی از شبکه های اجتماعی پیام رسان و خبرگزاری ها به نقل از مسئولان شهرستان را تائید نکرد و گفت: تازمانی که به طور دقیق میزان خرابی های سیل به بخش های مختلف ارزیابی نشده، انتشار چنین اطلاعاتی نیز مورد تائید نیست.
صفرنژاد وعده داد کارشناسان ذیربط در منطقه حضور دارند و تلاش می کنند تا در کمترین زمان ممکن میزان خسارت به بخش های دامداری و زیرساخت را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.
بخش تاریخی و کوهستانی کجور نوشهر با برخورداری از حدود 70 هزار هکتار جنگل و مرتع در فاصله حدود 75 کیلومتری جنوب شرقی نوشهر واقع است.
16547078 /1602/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.