مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از 53 فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در مرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،علی عباسی اظهار داشت: تعداد کل متوفیات ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به پزشکی قانونی مازندران در مرداد ماه امسال  ۵۳ نفر شامل ۴۱ مرد و ۱۲ زن بوده و این رقم در مدت مشابه سال قبل  ۵ درصد کاهش یافته‌است و از کل متوفیات حوادث رانندگی مرداد ماه ، بیرون شهری ۳۹ نفر ، محور درون شهری  ۱۱ نفر، و راه روستایی  ۳  نفر را در برمی‌گیرد.

وی افزود: همچنین بیشترین فوتی مربوط به شهرهای ساری و میاندرود با ۱۰ ، آمل، محمودآباد و جویبار هر کدام با شش فوتی و شهرهای رامسر ،گلوگاه، تنکابن، بابلسر، فریدونکنار و گلوگاه بدون فوتی گزارش شده است.

به گفته وی، بر اساس این گزارش از این تعداد ۱۹ مورد عابر ،۱۳مورد موتور سوار ، ۱۱ نفر راننده ، ۱۰مورد سرنشین هستند.

عباسی تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی استان را در مرداد ماه سال جاری،  هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد که این رقم در مدت مشابه سال قبل هزار و ۶۹۴ هستند.

این مقام اجرایی استان تصریح کرد: از آنجائیکه بیشترین فوتی در جاده های برون شهری و راه روستایی رخ داده است این می تواند هشداری باشد تا بلکه با رعایت نکات ایمنی از قبیل بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و سرنشینان  و نیز عدم مکالمه با تلفن همراه و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی  در کاهش تصادفات موثر باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.