نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، دام، طیور و شیلات از سوم تا ششم تا مهرماه در ساری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، سعید منصوری در نشست با خبرنگاران از برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی در مازندران خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه در سه قالب شرکت های دانش های بنیان، شرکت های تحقیقاتی و دانشگاه و شرکت های سرمایه گذاری برگزار می شود.

وی افزود: شرکت های متناسب با حوزه کشاورزی، دام و طیور، شیلات، صنایع وابسته به کشاورزی توانمندی های خود را در این نمایشگاه به نمایش خواهند گذاشت.

مدیر دهکده تجاری نیاوران گفت: سالانه حدود 7 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود و اکثر تولیدات استان قابلیت صادراتی دارند.

وی به وجود حدود 9 هزار فارغ التحصیل کشاورزی در استان اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه فرصتی برای تبادل تجربیات و گفتگوی هیئت های ایرانی و خارجی است و کشت فراسرزمینی نیز از اولویت ها در حوزه کشاورزی است.

منصوری ادامه داد: 15 شرکت از کشورهای روسیه، ازبکستان و لهستان و 50 شرکت داخلی برای نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند و بیشتر تمرکز روی شرکت هایی است که برای صادرات برنامه ریزی کرده اند.

وی افزود: تامین ،آموزش و راه اندازی یک سیستم خودکار برای تشخیص ،نظارت و پیش بینی شرایط آب و هوایی سنگین به عنوان گرده های شدید و باران های همراه ، رعد برق و کاهش 80 درصد از دست دادن تولید کشاورزی به علت گره ،راکت تگرگ شرکتی از کشور بلغارستان است که در این نمایشگاه حضور دارد.

منصوری گفت: شرکت لهستان نیز با حوزه فعالیت سیستم های انرژی پاک را از زباله های کشاورزی پاک کنید و توزیع کننده میوه هادر این نمایشگاه شرکت می کند.

مهدی خلیلی سخنگوی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به هدفگذاری سه میلیارد دلاری صادرات در استان تصریح کرد: بخشی از این هدفگذاری از طریق بخش کشاورزی قابل تحقق است.

وی افزود: این نمایشگاه بعدازظهر سه شنبه سوم مهرماه ساعت 15 در دهکده تجاری نیاوران با حضور معاون وزیر امور خارجه، قائم مقام وزارت صنعت و مسئولین استانی و شهرستانی در ساری افتتاح می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.