به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد اسلامی روز شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح استان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس که در میدان اصناف شهر ساری برگزار شد، افزود: عصبانیت آمریکا به این خاطر است که نتوانسته منافع خود را در خاومیانه به دست بیاورد.
وی استقلال ایران در صحنه بین المللی و تصمیم گیری های داخلی را یکی دیگر از علل ناراحتی آمریکا برشمرد و ادامه داد: آنان از این ناراحت و عصبی هستند که ایران در 40 سال گذشته تا کنون اجازه تصمیم گیری در مورد منابع عظیم طبیعی ایران و دیگر کشورهای منطقه را به آمریکا نداده است.
استاندار مازندران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با رویکرد خودکفایی و استقلال ،آزادی ،جمهوری اسلامی خوشایند استکبار بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست، گفت: در تمامی سال های پس از پیروی انقلاب اسلامی آنان با تمام ظرفیت برای توقف و ساقط کردن پیشرفت انقلاب ایران نقشه کشیدند و توطئه کردند.
وی با اشاره به این نکته که امروز جمهوری اسلامی در چهلمین سال تجربه مقابله با دشمنی های استکبار قرار دارد و به طور یقین با فراز و نشیب های این چهل ساله توان مقابله با ادامه دشمنی ها را دارد، افزود: با همت و هوشیاری مردم و اقتدار نیروهای مسلح در شرائط خوبی قرار داریم.
اسلامی با تاکید بر این نکته که دشمنان ایران با قانون اساسی و بنیه نظامی و دفاعی ایران مشکل دارند، اظهار داشت: امروز وضعیت بنیه دفاعی ایران اسلامی در حد کمی و کیفی خوبی به سر می برد.
وی بنیه دفاعی ایران را بازدارنده و عامل خنثی کننده تحرکات نظامی دشمنان دانست و افزود: جهت گیری اصلی ایران، حفاظت از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی با شعار استقلا و آزادی است.
استاندار مازندران گفت: امروز سیاست های بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر حفاظت از تمامیت ارضی و ارزش های انقلاب است.
اسلامی پیشرفت های صورت گرفته در توان نظامی غیر هسته ای ایران را هم علت دیگری برای عصبانیت استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: در سال های اخیر بازرسان آژانس بار ها از فعالیت های نظامی ایران بازدید میدانی داشته اند و بر غیر هسته ای بودن و نبود سلاح های کشتار جمعی در ایران به دنیا گزارش داده اند ولی با این وجود، آمریکا همچنان بهانه هسته ای شدن ایران را مطرح می کند و قادر به درک مولفه های اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران نیست.
وی تاکید کرد: سیاست عدم تبعیت از بیگانگان در ملت ایران نهادینه شده است و این مقوله مهمی است که آمریکائیان آن را درک نمی کنند.
اسلامی با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح در تکنیک و تاکتیک نظامی وابسته به بیگانگان نیستند، گفت: شورای امنیت ملی ایران در طی سال های گذشته همواره با آمادگی و هوشیاری توانسته توطئه های دشمنان را خنثی کند و آسایش و امنیت را برای ملت ایران به ارمغان بیاورد.
وی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی با سردمداری آمریکا جبهه جدیدی را علیه ایران باز کرده اند، افزود: امروز با تحریم های اقتصادی در صدد تخریب روانی و ذهنی ملت ایران هستند.
** تحریم، جبهه جدید علیه ایران
استاندار مازندران بر لزوم هوشیاری و مقاومت ملت ایران در جبهه اقتصادی تاکید کرد و گفت: بدانید آنان قصد دارند با ایجاد تحریم های شدیدتر راه های قانونی داد و ستد را ببندند و با گسترش راه های غیر قانونی فساد را ترویج داده و از فرصت فساد ، به منافع خودشان برسند.
وی با تاکید بر این نکته که از سویی دیگر آمریکا در صدد است تا با فشار های اقتصادی مقبولیت نظام را نزد ملت ایران کم رنگ جلوه بدهد ، افزود: امروز همه باید هوشیارانه و هوشمندانه با دشمنی آمریکا برخورد کنیم .
اسلامی با اعلام این که تاریخ روسیاهی دیگری را برای آمریکا در جبهه تحریم های اقتصادی علیه ایران ثبت خواهد کرد، گفت: اما بدانید که دامنه توطئه اقتصادی دشمنان گسترده تر از گذشته است و هوشیاری و فریب نخوردن باید مورد توجه آحاد مردم قرار بگیرد.
وی به گسترش عملیات ارعاب و فریب در رسانه های غربی و آمریکایی علیه ایران اشاره کرد و افزود: امروز بحران اقتصادی عیله ایران تحمیل شده است، اما مسئولان درصدد هستند با هوشیاری ملت ،فرضیه استکبار اقتصادی علیه ایران را پاک سازی کنند.
رژه نیروهای مسلح مازندران همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و سی و هشتمین سالروز تاسیس ارتش جمهوری اسلامی با شرکت نیروهای نظامی ،انتظامی و بسیجی در ساری برگزار شد.
در این رژه یگان های نیروی زمینی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در استان مازندران و همچنین یگان های انتظامی و نیروهای بسیجی و مردمی استان از مقابل جایگاه رژه رفتند.
در این مراسم که فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و جمعی از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران حضور داشتند، یگان های نمونه پیاده نیروهای مسلح اعم از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گوشه ای از آخرین دستاوردها و توانمندیهای خود را به نمایش گذاشتند.
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.