به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیین وداع با این شهدای گمنام با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان تنکابن در مصلی شهید بهشتی این شهرستان برگزار شد.
مداحان اهل در این آئین معنوی در رثای سالار شهیدان ابا الله الحشین ، شهدای دفاع مقدس و گمنام مداحی و نوحه خوانی کردند.
بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است پیکر دو شهید گمنام امروز (سه شنبه) از مصلی شهید بهشتی تنکابن تا پارک مادر این شهر تشییع و به خاک سپرده می شوند.
فرماندار ویژه شهرستان تنکابن نیز در حاشیه این آیین معنوی به خبرنگار ایرنا گفت : جهاد و شهادت نیروی محرکه و پیش برنده انقلاب اسلامی است و شهدای گمنام پیام آور رشادت های فرزندان این مرز و بوم برای حفظ اسلام ، انقلاب و میهن اسلامی عزیزمان در هشت سال دفاع مقدس هستند.
سید امیر حسینی جو با بیان اینکه امروز صراط مستقیم و راه رستگاری پیروی از ولایت است ، افزود : شهدا به کربلا و عاشورا اقتدا کرده و جزو اصحاب سیدالشهدا (ع) هستند و خادمی آنها نیز توفیقی است که نصیب هرکسی نمی ‌شود.
وی ارزش های دفاع مقدس را گنجینه های نظام برشمرد و اظهار داشت : حضور گسترده مردم ولایی در آیین شب وداع با شهدای گمنام تبلور هوشیاری و وحدت همگان در حراست از اهداف انقلاب اسلامی و مسیر شهیدان است.
در حال حاضر یازده شهید گمنام در تنکابن مدفون است که با ورود 4 شهید گمنام، تعداد شهدای گمنام تدفین شده در این شهرستان به پانزده شهید گمنام می رسد.
مازندران پیش از این هم میزبان 295 شهید گمنام بود که پیکرهای پاکشان در 104 نقطه استان به خاک سپرده شد.
مردم مازندران تاکنون بیش از 10 هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده اند.
شهرستان 165 هزار نفری تنکابن با تقدیم 562 شهید در غرب مازندران واقع است.
/1602/7513/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.