به گزارش خبرنگار ایرنا، سال تحصیلی جدید به صورت رسمی از اول مهر آغاز می شود، ولی با توجه به تعطیلی رسمی روزهای بیست هشتم تا سی ام، دانش آموزان برای تعیین مدرسه و ثبت نام در موعد مقرر تنها 2 روز کاری فرصت دارند.
ثبت نام دانش آموزان در مدارس برای سال تحصیلی جدید از 15 تیر ماه آغاز شد و تا شنبه 31 شهریور ادامه خواهد داشت.
معاون هماهنگی و دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس پیش بینی ها از مقطع ابتدایی تا متوسطه دوم 499 هزار و 613 نفر دانش آموز واجد شرایط تحصیلی در مازندران وجود دارد که از این تعداد تا کنون 485 هزار و 721 نفر در سامانه نام‌نویسی الکترونیکی دانش ‌آموزان (سناد) نام نویسی و مدرسه خود را مشخص کرده اند.
سید حسین نصیری با اشاره به اینکه این تعداد 97 درصد از مجموع جمعیت دانش آموزی واجد شرایط استان را شامل می شود، افزود: سه درصد دانش آموزان جا مانده از ثبت نام بیشتر در پایه های بین مقطعی بخصوص در عبور از پایه نهم متوسطه اول به دهم متوسطه دوم قرار دارند.
وی هدایت تحصیلی و کمبود نمره دانش آموزان در برخی دروس اصلی در هدایت تحصیلی را از مهم ترین عوامل جا ماندن از ثبت نام برشمرد و ابراز امیدواری کرد که در مدت باقی مانده این دانش آموزان بتوانند مشکل خود را برطرف و ثبت نام کنند.
دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش مازندران از والدین خواست که هر چه سریع تر برای نام نویسی دانش آموزان خود اقدام کنند.
وی تاکید کرد: والدین چنانچه مشکلی در فرآیند ثبت نام دانش آموزشان وجود دارد، به ستاد های ثبت نام در هر یک از ادارات آموزش و پرورش مناطق یا شهرستان مراجعه کنند.
نصیری در عین حال گفت که آمارهای ثبت نامی و جاماندگی از نام نویسی مربوط به مقطع ابتدایی و متوسطه است و پیش دبستانی را شامل نمی شود.
استان مازندران سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد که بر اساس آمار آموزش و پرورش استان حدود 530 هزار دانش آموز از مقطع پیش دبستانی تا پایه دوازدهم متوسطه دوم در مدارس این استان تحصیل می کنند.
سال تحصیلی 98-97 نخستین سال اجرای کامل نظام آموزشی جدید با فرمول 6-3-3 است که هم در مقطع نظری و هم فنی و حرفه ای و کار و دانش ، به صورت سه ساله برگزار می شود.
در نظام جدید مقطع پیش دانشگاهی حذف و به جای آن پایه ابتدایی 6 ساله ، متوسطه اول 3 ساله و متوسطه دوم هم با استقرار پایه دوازدهم برای نخستین بار سه ساله شد.
همچنین در سطح هنرستان فنی و حرفه ای و کار دانش هم پایه دوازدهم مستقر و تحصیل در این مدارس هم سه ساله شده است.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.