بر اساس پیش بینی این اداره کل، با شمالی شدن جریانات سطح زمین از دوشنبه شب (امشب)، وضعیت جوی مازندران تغییر می کند و در نتیجه آن شهروندان و مسافران شاهد افزایش ابر، وزش باد شدید و کاهش دمای هوا طی چند روز آینده خواهند بود.
هوای مازندران همچنین از فردا سه شنبه به صورت پراکنده بارانی می شود که احتمال رعد و برق هم در برخی مناطق وجود دارد.
هواشناسی مازندران از تقویت جریانات شمالی در استان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و پیش بینی کرد که بارندگی بخش زیادی از استان را در این دو روز در بر خواهد گرفت.
هوای مازندران برای روز جمعه این هفته نیز به صورت پراکنده بارانی پیش بینی شده است و روند کاهش تدریجی دما نیز ادامه خواهد یافت.
هواشناسی مازندران همچنین وضعیت دریای خزر را هم از فردا مواج پیش بینی کرده است.
در همین حال معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندرن به خبرنگار ایرنا گفت که بیشترین میزان بارندگی طی روزهای آینده در مناطق کوهستانی رخ خواهد داد.
احمد اسدی افزود: کاهش دما به همراه بارش پراکنده تا روز جمعه 30 شهریور ماه جاری ادامه خواهد داشت و از عصر روز جمعه تا حدودی از میزان بارش ها کاسته می شود.
وی با اعلام این که دریای خزر نیز از امروز به دنبال ورزش باد خروشان خواهد شد، هشدار داد که از نگاه هواشناسی دریایی شنا تا روز جمعه در خزر پرخطر خواهد بود.
هوای مازندران از اواخر هفته گذشته روند افزایشی به خود گرفت و دمای هوا در بعضی مناطق استان تا 35 درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.
این در حالی است که مازندرانی ها و مسافران و گردشگران بیشتر روزهای ماه مرداد امسال را با دمای هوای معتدل بین 25 تا 30 درجه سانتی گراد و کاهش نسبی رطوبت پشت سر گذاشتند.
هم اکنون نیز به استناد جدول اندازه گیری لحظه ای دمای هوا در ایستگاههای هواشناسی مازندران آلاشت با 21 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین و قراخیل قائمشهر با 32 درجه گرم ترین نقطه مازندران هستند.
دمای هوای ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین زمان به 30 درجه سانتی گراد بالای صفر رسید که بر اساس پیش بینی هواشناسی فردا با 2 درجه کاهش به 28 و روز چهارشنبه نیز به 27 درجه سانتی گراد بالای صفر کاهش می یابد.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.