سیاوش رضوانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سرمایه گذاری در بخش تولید فراورده های نفتی، صنایع چوبی و سیلوی غلات با سرمایه گذاری مشترک ایرانی و خارجی انجام شده است.
وی اضافه کرد: تولید این واحدهای صنعتی در قالب ترانزیت به کشورهای هدف در افغانستان و تاجیکستان صادر خواهد شد.
مدیر بنادر و دریانوردی امیرآباد مازندران بیشترین سرمایه گذاری در این بخش را مربوط به مواد نفتی با 15 میلیون دلار اعلام کرد که تحت لیسانس یکی از شرکت های اروپایی اجرایی می شود.
رضوانی خاطرنشان کرد: تولید این واحد نیمه پالایشگاهی بنزین یورو4 است که پس از فراوری از طریق شبکه ریلی به افغانستان ترانزیت خواهد شد.
وی اضافه کرد: در حالی این میزان سرمایه گذاری ایرانی- خارجی ( مشارکتی) در بندرامیرآباد جذب شد که شرکت های سرمایه گذار خارجی از سوی آمریکا برای سرمایه گذاری در ایران تهدید به تحریم شدند.
رضوانی میزان سرمایه گذاری خصوصی در بندرامیرآباد در شرق مازندران را حدود 20 هزار میلیارد ریال اعلام کرده که 70 درصد از این سرمایه گذاری در دولت تدبیر و امید انجام شد.
بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در 25 کیلومتری شهرستان بهشهر در شرق مازندران واقع است که حدود 2 هزار هکتار زمین برای سرمایه گذاری خصوصی در اختیار دارد و تاکنون نیمی از این زمین ها در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت.
بندر امیرآباد در بین استان های شمالی کشور تنها بندر متصل به شبکه ریلی سراسری است و به دلیل داشتن ظرفیت 7.5 میلیون تنی و اسکله رورو ریلی در دست ساخت به عنوان پایلوت واردات غلات کشور معرفی شد که حدود 207 هزار تن ظرفیت سیلویی برای دپو غلات دارد.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.