مدیر کل امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور گفت: تعمیق باورهای دینی راهکاری مناسب برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

به گزارش ایلنا از ساری،حجت الاسلام سید مهدی سید محمدی صبح امروز در نشست هم اندیشی مسئولین امور فرهنگی بهزیستی کشور در ساری در این نشست با تبیین موضوع فرهنگ و فرهنگ سازمانی و تاثیر فعالیت های فرهنگی در ارتباط با تحقق اهداف و برنامه های سازمان بهزیستی، اظهار داشت: تعمیق باورهای دینی به عنوان راهکار پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دستور کار حوزه فرهنگی قرار دارد.

وی توانمند سازی دانشجویان تحت پوشش بهزیستی از جمله اشتغال ، ازدواج و فعالیت های قرآنی را از جمله برنامه های فرهنگی بهزیستی در سال جاری عنوان کرد .

مدیر کل امور فرهنگی بهزیستی کشور گفت: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی محور کار بهزیستی است که با استفاده از ظرفیت هایی که در اختیار داریم برای اصلاح فرهنگ و ترویج این موضوع بهره گیری می کنیم.

وی افزود: معرفی سازمان بهزبستی به عنوان دستگاه برتر در زمینه های قرآنی و نماز توسط نهادهای حاکمیتی نشان دهنده موفقیت امور فرهنگی است.

سید محمدی توجه به بخش فرهنگی را اثر گذارتر از دیگر بخش های پیشگیرانه سازمان بهزیستی دانست و گفت: فعالیت های فرهنگی باید برای افزایش مشارکت های مردمی و فرهنگ سازمانی سالم مناسب با اهداف سازمانی باشد.

وی با تأکید بر این‌که فعالیت‌های فرهنگی سازمان بهزیستی کشور بر اساس برنامه‌های قرآنی استوار است، بیان کرد: سازمان بهزیستی برنامه‌های قرآنی فراوانی را برای جامعه هدف خود در دست اجرا دارد.

سید محمدی آموزش و تربیت 200 دانشجوی جامعه هدف تحت عنوان معلم قرآن را از اقدامات مهم این نهاد حمایتی بیان و تصریح کرد: این تعداد دانشجو دوره ی کامل فراگیری قرآن را آموزش دیده و می توانند در این حوزه فعالیت کنند.

وی تشکیل هیات مذهبی و استقرار 12 موکب در ورودی و خروجی کشور  در روز اربعین را از جمله اقدامات این سازمان برشمرد و گفت: همچنین پرداخت شهریه دانشجویان تحت پوشش تا سقف دو میلیون برای مقطع کارشناسی و چهار میلیون تومان در مقطع کارشناسی ارشد را از دیگر اقدامات این سازمان است.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.