سید مهدی سید محمدی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی مسئولین فرهنگی بهزیستی کشور در ساری افزود: مدیران نباید به حوزه اجتماعی و فرهنگی نگاه مالی و پولی داشته باشند، زیرا در بستر فرهنگی با پول نمی شود برنامه ای را پیش برد.
وی با بیان اینکه حمایت های مالی در حوزه آسیب های فرهنگی و اجتماعی می تواند پشتوانه موثری باشد، افزود: تفکر بودجه محور و اعتباری، برنامه های حوزه فرهنگی را محدود و خلاقیت را از مدیران می گیرد.
مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه همه باید شرایط فعلی کشور را درک و با دولت و نظام همگام باشیم، گفت: استفاده از منابع غیرسازمانی از اقدامات مطلوب برای کاهش فشارهای مالی به دولت و ادامه روند برنامه های فرهنگی – اجتماعی است.
سید محمدی همچنین اظهار کرد: بهره مندی از منابع مالی و انسانی غیر دولتی می تواند عموم مردم را برای مباحث فرهنگی پای کار آورد و اقدامات مردمی برای مردم انجام شود.
وی گفت: در زمینه فرهنگی نیز بهزیستی در چند سال اخیر اعتبارات مناسبی را تامین کرد و در این زمینه سازمان بهزیستی از هیچ کمک مالی و غیر مالی در حد توان دریغ نمی کند اما موانع در این مسیر بسیار است.
** عمده آسیب های اجتماعی از بستر فرهنگی ناشی می شود
مدیرکل بهزیستی مازندران نیز در این نشست گفت: عمده آسیب های اجتماعی که امروز جامعه ما را تهدید می کند ، ریشه در مسائل فرهنگی دارد.
سعید آرام با بیان اینکه داشته های فرهنگی غنی و قوی در دین و تاریخ مان داریم ، افزود: متاسفانه نتوانستیم به درستی از داشته های فرهنگی خود در مقابله با آسیب های اجتماعی بهره مند شویم.
وی محرم را بزرگ ترین الگوی فرهنگی دین اسلام دانست و اظهار کرد: تمامی الگوهای دین اسلام و عناصر فرهنگی و اجتماعی آن را می توان در واقعه ی کربلا و محرم دید و کسب کرد.
مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین تاکید کرد: بدون توسعه فرهنگی و مدیریت مشکلات در حوزه فرهنگی نمی توان توسعه در زمینه های اقتصادی و سیاسی را در هیچ جامعه ای انتظار داشت.
آرام توسعه فرهنگی را مهم ترین گام در زمینه برخورد با آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: نخستین قدم تدوین برنامه توسعه فرهنگی در دستگاه های متولی فرهنگ است.
وی گفت: نیرو و انرژی های زیادی در حوزه فرهنگی در بهزیستی کشور اجرا می شود اما متاسفانه دیگر حوزه ها هنوز فعالیت فرهنگی، استقلال و اهمیت آن را جدی نمی گیرند و آن را به عنوان فعالیتی وابسته و جزئی می بینند.
مدیرکل بهزیستی مازندران بیان کرد: به دلیل فقدان نگاه موثر به حوزه فرهنگی هنوز اثر گذاری چندانی در حوزه کودک و نوجوان و جوانان نداریم.
آرام ادامه داد: در حال حاضر بسته های مدون و مشخص فرهنگی سازمانی تدوین و اجرا نشده است تا ازمجموعه گسترده فرزندانمان حراست کنیم و آنها را هدایت کنیم .
گفتنی است نشست هم اندیشی مسئولین فرهنگی بهزیستی کشور که در پلاژ بهزیستی ساری در حال برگزاری است ، به مدت 2 روز با برگزاری کارگاه های آموزشی و هم اندیشی ادامه دارد.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.