به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازبابل،در این همایش که با حضور امام جمعه بابل، م وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل و دیگر مسئولین برگزار شد از خیرین بیمارستان آیت الله روحانی با اهداء تندیس تقدیر بعمل آمد.

دکتر نصیری مدیرکل خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت در جشنواره تقدیر از نیکوکاران بیمارستان آیت الله روحانی گفت: یکی از مطالبات سازمان بهداشت جهانی موضوع اجتماعی شدن معاونت حوزه سلامت می باشد که به این دلیل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی معاونتی را به نام معاونت اجتماعی تاسیس نموده است .

وی افزود: مشارکت های مردمی، همکاری های بین بخشی، آموزش سلامت، عدالت در سلامت چهار رکن اصلی اجتماعی شدن حوزه سلامت می باشند.

دکتر نصیری گفت : تامین سلامت عمومی جامعه تنها به عهده وزارت بهداشت نیست بلکه همه ارگان ها، دستگاه‌های اجرایی، مردم و ... نقش بسزایی در تامین سلامت دارند.

مدیرکل خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت بیان داشت : در سال گذشته مشارکت مستقیم مردم در حوزه سلامت بالغ بر 1700 میلیارد تومان بوده است.

دکتر نصیری اضافه کرد: در وزارت بهداشت 70 هزار خیر در حوزه سلامت و بالغ بر 900 موسسه خیریه در حوزه بهداشت مشارکت دارند و همچنین برای 524 بیمارستان دولتی در کشور تشکیل موسسات خیریه حامی در حال انجام است.

همچنین در ادامه مراسم دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به ضرورت اهمیت مسئله خیر و خیرات، گفت: در استان مازندران شهرستان بابل جایگاه ویژه ای در امورات خیریه در زمینه های مختلف دارد که ان شالله شاهد حضور فعال تر این خیرین عزیز در حوزه سلامت باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه سمن ها باید تخصصی گردند، بیان داشت: در شهرستان بابل سمن هایی در حوزه سلامت داریم که بصورت اختصاصی در تهیه تجهیزات بیمارستانی، پیشگیری بیماریها، بیماریهای کلیوی، امداد به بیماران سرطانی و ... فعالیت می کنند.

دکتر جلالی با ذکر این نکته که برای تمامی بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی بابل، موسسات خیریه حامی تشکیل شده است، بیان داشت: ساخت بیمارستان 250 تختخوابی در آغوزبن، ساخت مرکز جامع سرطان، ساختمان اورژانس و همراه سرای بیمارستان شهید رجائی، شروع ساختمان جدید بیمارستان فاطمه الزهرا (س)، توسعه بیمارستان شهید یحیی نژاد، شروع ساختمان جدید بیمارستان کودکان امیرکلا، اورژانس بیمارستان شهید بهشتی از اقداماتی است که توسط موسسات خیریه حامی و نیکوکاران نیک اندیش در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کانون سلامت محله از اقدامات در حال انجام دانشگاه علوم پزشکی می باشد، گفت: ساختمان اورژانس، مرکز درمان بستر و آزمایشگاه بیمارستان هفده شهریور با کمک خیرین به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: کلینیک سیار دندانپزشکی تا کنون توانسته است به بیش از 2600 نفر در مناطق محروم خدمات ارائه نماید و از این حیث دانشگاه علوم پزشکی بابل در ردیف چهارم کشور قرار دارد.

امام جمعه بابل نیز در جشنواره تقدیر از نیکوکاران بیمارستان آیت الله روحانی گفت: بسیار خوشحالم وخدا را سپاسگزارم در برگزاری این محفل شریف و ارزشمند، محفلی که بوی خدای متعال ، مهر، عشق و بوی رنگ الهی جاری است به محضر شریف همه مهمانان وسروران گرانقدر جهت عرض ارادت، تقدیر و تشکر از خیرین عزیز حضور دارم.

وی با ذکر این نکته که از جمله دعوت های خدا و رسول دعوت به فعالیت های خیر خواهانه است، بیان داشت: خدای متعال در قرآن کریم به سبقت و سرعت در کار خیر اشاره می کند و علاوه بر دعوت قولی دعوتی هم خداوند در درون فطرت انسانها نهاد و این دو در کنار هم انسانها را به حرکت های توام به خیر و نیک دعوت می کند.

حجت الاسلام روحانی افزود: درکنار این دعوت های مهم پروردگار متعال، عوامل دیگری هم باید در درون اسانها شکل بگیردکه یکی از این عوامل ایمان است و نقش راهبردی ایمان در وجود انسان به قدری اثر گذار است که بسیاری از برکات را به سمت انسان می آورد و بسیاری از بدی ها را دور می کند.

امام جمعه بابل ادامه داد: در این همایش باشکوه شاهد این هستیم علاوه بر خیرین نیکوکار، جامعه ی پزشکی و پزشکان عزیزکه در امر درمان مردم شریک هستند و با مشکلات مردم سرو کار دارند خود قدم اولیه در این امر مهم را برداشته اند که بسیار مایه مباهات می باشد.

آقای بزرگی رئیس هیات مدیره موسسه خیریه روحان حامی بیمارستان آیت الله روحانی گفت: خیرین نیک اندیش به معنای واقعی رنگ خدا را به نمایش گذاشتند و دست های مهربان این خیرین که برای در کنار هم بودن بذر خیر خواهی را کاشتند به دست خدا هم خواهد رسید.

وی می افزود: موسسه خیریه روحان در آذر سال 1396 جهت حمایت از بیمارستان آیت الله روحانی بابل تشکیل شد و در مدت کمتر از نه ماه توانست کارنامه موفقی در جذب خیرین در حوزه سلامت داشته باشد و تاکنون بیش از 15 میلیارد ریال در قسمت های مختلف بیمارستان آیت الله روحانی از جمله ساخت و بهسازی و همچنین خرید دستگاه های مورد نیاز توسط خیرین نیک اندیش هزینه گردیده است.

همچنین از آقای ابوالقاسم رسول زاده شیاده جهت ساخت واحد فوریت های ویژه سکته حاد مغزی (SCU) و بهسازی و تجهیز درمانگاه شیمی درمانی و از آقای دکتر مهرداد ساروی جهت ساخت و تجهیز بخش دیالیز تقدیر وتشکر ویژه بعمل آورد.

همایش بیمارستان روحانی

 

 

 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1010551
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.