اسفندیار نظری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا آمار دانش آموزان پایه ششم متقاضی تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان استان را هفت هزار و 981 نفر اعلام کرد.
وی گفت که مدارس تیزهوشان مازندران در مقطع متوسطه اول برای 645 نفر از این تعداد ظرفیت دارد که به معنای رقابت 12 دانش آموز برای هر صندلی در این مدارس است.
نظری در عین حال از احتمال افزایش ظرفیت مدارس تیزهوشان استان تا 700 نفر در سال تحصیلی جدید خبر داد.
وی از اولیای دانش آموزانی که در آزمون سنجش هوش شرکت کردند خواست تا در تاریخ 21 شهریور با مراجعه به سامانه اینترنتی hoosh.medu.ir​ از نتیجه آزمون با خبر شوند.
معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: دانش آموزانی که در سنجش قبول شده اند می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به مدرسه مربوطه برای ثبت نام مراجعه کنند.
وی تاکید کرد که خانواده ها از بابت زمان ثبت نام دانش آموزان نگران نباشند، زیرا هیچ دانش آموزی از ثبت نام جا نخواهد ماند و در صورت عدم موفقیت تا پایان شهریور، فرایند ثبت نام ادامه خواهد داشت.
مازندران در حال حاضر 28 مدرسه تیزهوشان در پایه متوسطه اول و دوم با ظرفیت حدود هفت هزار و 500 نفر دارد.
امسال برای نخستین بار پذیرش در مدارس استعدادهای درخشان بدون آزمون و تنها با سنجش هوش انجام می شود.
بر اساس آمار آموزش و پرورش مازندران، در سال تحصیلی جدید در مجموع 40 هزار دانش آموز استان با پشت سر گذاشت دوره 6 ساله مقطع ابتدایی، وارد مقطع متوسطه اول می شوند.
مازندارن بر اساس برآورد آموزش و پرورش امسال هم بیش از 530 هزار دانش آموز دارد که در حدود چهار هزارو 200 مدرسه و آموزشگاه تحصیل خواهند کرد.
همچنین در حال حاضر 96 درصد از دانش آموزان استان برای سال تحصیلی جدیدثبت نام کردند.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.